ایران پرسمان
هشدار درباره اوضاع وخیم اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
جمعه 2 آبان 1399 - 00:19:33
ایران پرسمان - آخرین خبر / سازمان امور اسرای فلسطینی درباره شرایط نامناسب و اوضاع وخیم اسرای زن فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هشدار داد.
به گزارش‌ باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الاخباریه سوریه، سازمان امور اسرای فلسطین درباه وخامت حال اسرای زن فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هشدار داد.
به گزارش این شبکه، اقدامات سرکوب گرانه و کوتاهی‌های عمدی در زمینه پزشکی، همچنین عدم ارائه خدمات درمانی به زنان بیمار علل وخامت حال اسرای زن فلسطینی است.
گزارشگر این شبکه افزود: سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی در این خصوص هشدار داد و اعلام کرد: 39 اسیر زن فلسطینی در اوضاع بد و شرایط بازداشت بسیار دشوار به سر می‌برند و هیچ نظارت بهداشتی- درمانی بر آن‌ها وجود ندارد.
به گفته سازمان امور اسرا، زنان اسیر به بیماری‌های مختلفی دچار شده اند، از جمله آن‌ها می‌توان به اوضاع «اسراء جعابیص» اشاره کرد که دچار سوختگی شده است و به چند عمل جراحی نیاز دارد.
زن اسیر دیگری هم با پنج گلوله زخمی شده است و برای برداشتن پلاتین از ساق پای خود به عمل جراحی نیاز دارد.
هشدار صلیب سرخ درباره وخامت حال اسیر فلسطینی
به گزارش تسنیم، نماینده این کمیته در فلسطین تصریح کرد که پزشکان صلیب سرخ با اسیر الاخرس ملاقات کرده و وضعیت او را از نزدیک تحت نظر دارند و او اکنون پس از گذشت 88 روز اعتصاب غذا وضعیت بسیار خطرناکی دارد.
به گفته وی ،از نظر پزشکی، الاخرس وارد مرحله خطرناکی شده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نماینده صلیب سرخ افزود که کارکنان کمیته بین المللی صلیب سرخ اوضاع اسرای اعتصاب کننده غذا را تحت نظر دارند تا مطمئن شوند که آیا رفتار محترمانه ای با آنها می شود و درمان و داروی لازم در اختیارشان قرار می گیرد و سازمان زندان های رژیم صهیونیستی اجازه ارتباط آنان با خانواده هایشان را می دهد یا خیر.
آخرین ملاقات با الاخرس امروز پنجشنبه انجام شده است.کمیته بین المللی صلیب سرخ تمام طرف های ذی ربط را به تحرکی فوری برای نجات جان این اسیر فلسطینی فراخواند.
لازم به ذکر است که ماهر الاخرس هم اکنون در بیمارستان اسرائیلی کابلان در فلسطین اشغالی 1948 بستری است و وضعیت بسیار نامناسبی دارد.
دادگاه عالی رژیم صهیونیستی اخیرا با آزادی وی مخالفت کرد و با وجود پیشنهادهایی که به الاخرس درباره تعلیق اعتصاب غذا در قبال آزادی پس از 26 نوامبر داده شده، او حاضر به شکستن اعتصاب غذای خود نشده و همچنان بر ادامه اعتصاب تا لحظه آزادی اصرار دارد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/207945/هشدار-درباره-اوضاع-وخیم-اسرای-فلسطینی-در-زندان‌های-رژیم-صهیونیستی
بستن   چاپ