ایران پرسمان
توافق عادی‌سازی با عمان هم نزدیک است
يکشنبه 4 آبان 1399 - 14:21:32
ایران پرسمان - نخست‌وزیر اسرائیل در 26 اکتبر سال 2018 از سفرش به عمان خبر داد و اعلام کرد که طی آن با "قابوس بن سعید" پادشاه وقت این کشور دیدار کرده است.

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، رسانه‌های عبری‌زبان از نزدیک بودن توافق عادی‌سازی میان پادشاهی عمان و رژیم صهیونیستی خبر دادند.
به گزارش العالم، کانال 12 تلویزیون اسرائیل، روز گذشته به نقل از مسئولانی که نام‌شان را ذکر نکرده، اعلام کرد: "امضای توافق صلح با پادشاهی عمان، با میانجیگری آمریکا، نزدیک است."
این تلویزیون به نقل از مسئولان دیگر نیز اعلام کرد: "عادی‌سازی با عمان یا هر کشور دیگری قبل از انتخابات نوامبر آمریکا امکان‌پذیر نیست؛ چرا که مسقط ترجیح می‌دهد با احتیاط اقدام کند."
عمان تاکنون واکنشی به این گزارش‌ها نداده است.
در همین راستا، "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل روز گذشته از پیوستن قریب‌الوقوع بسیاری از کشورهای عربی به توافقنامه‌های صلح و عادی‌سازی با این رژیم خبر داد.
پادشاهی عمان یک روز بعد از اعلام امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی2سازی روابط دوجانبه، از این توافق استقبال کرده بود.
نخست‌وزیر اسرائیل در 26 اکتبر سال 2018 از سفرش به عمان خبر داد و اعلام کرد که طی آن با "قابوس بن سعید" پادشاه وقت این کشور دیدار کرده است.
روز جمعه نیز "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که سودان و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط دوجانبه توافق کردند.
سودان پنجمین کشور عربی بعد از مصر( 1979)، اردن( 1994)، امارات و بحرین(2020) است که با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک و رسمی برقرار می‌کند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/208809/توافق-عادی‌سازی-با-عمان-هم-نزدیک-است
بستن   چاپ