ایران پرسمان
خطر سقوط بورس به زیر کانال یک میلیون و 100 هزار
يکشنبه 4 آبان 1399 - 19:59:55
ایران پرسمان - روند ریزش های بورس ادامه دارد تا جایی که ممکن است به زیر کانال یک میلیون و 100 هزار هم سقوط کند.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز ، با اینکه خیلی ها فکر می کردند با کاهش قیمت دلار، بازار بورس جان تازه ای به خود می گیرد، اما کارشناسان معتقدند بورس به این زودی ها رشد نمی کند و به جایگاهی که داشت بر نمی گردد.
به گفته کیوان جعفری طهرانی کارشناس بازار کامودیتی ها سقوط بازار بورس ادامه دارد. او می گوید:« واقعیت این است که بورس به این زودی ها رشد نخواهد کرد. شاخص خط حمایت یک میلیون و 400هزار واحدی را شکست و پایین آمد و همین روند تا یک میلیون و 100 هزار و حتی پایین تر هم می رود.»
این کارشناس بازار کامیودیتی ها تا پایان اسفند بازار سرمایه را کاهشی پیش بینی می کند و می گوید:« در فروردین 1400 نیز با تغییر جو اقتصادی کشور و شاید نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری تغییری در تحولات بورس رخ دهد.»
دولت دخالت کند اوضاع بدتر می شود
جعفری طهرانی معتقد است هر زمان دولت در اقتصاد دخالت می کند شرایط بدتر می شود. او همچنین درباره تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بورس ایران به صدای بورس می گوید:« اگر انتخابات آمریکا به شکلی باشد که سهام شرکت های خارجی در بورس های بین المللی با ریزش همراه باشد، بر بازار سرمایه ایران نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت و این تاثیر وحشتناک خواهد بود. به شکلی که کاهش ارزش سهام به طرف خط حمایت 500 هزار حرکت خواهد کرد.
اگر بایدن در انتخابات آمریکا رای بیاورد( که به نفع ایران است) نرخ ارز به 20هزار تومان خواهد رسید و اگر ترامپ برنده ریاست جمهوری آمریکا شود نرخ ارز به 40 هزار تومان خواهد رسید. اما نکته این است که با حضور بایدن ارزش بورس اکثر سهام های بین المللی کامودیتی و بورس کالایی سقوط خواهد کرد و این سقوط بر بورس داخلی نیز تاثیر خواهد گذاشت.»
کاماپرس
2025

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/208931/خطر-سقوط--بورس--به--زیر-کانال--یک--میلیون--و-100--هزار
بستن   چاپ