ایران پرسمان
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان: ترویج فرهنگ کارآفرینی با رویکرد مشاغل خرد و کوچک از اولویتهای اداره کل است
دوشنبه 5 آبان 1399 - 08:33:42
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: ایجاد بستر مناسب و تقویت و گسترش فرهنگ کارآفرینی با رویکرد مشاغل خرد و کوچک در راستای ایجاد اشتغال پایدار، از اولویت‌های این اداره کل است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، "هادی ابراهیمی" در حاشیه انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان افزود: بخش عمده ای از رشد اشتغال کشورها بر پایه مشاغل کوچک استوار است و این کشورها با تکیه بر این مشاغل ، اقتصاد خود را توسعه دادند و ما نیز از طریق تسهیلات، شناسایی مزیت های مشاغل خانگی بر اساس ظرفیت استان از این مشاغل حمایت می کنیم .
وی اظهارکرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار و تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد در حال اجرا است که این طرح در سه فاز بررسی و شناسایی مزیت‌ها، توانمندسازی و اتصال به بازار انجام می‌شود و آموزش و مشاوره، رصد و پایش، ارزیابی، اثربخشی، شبکه سازی، هم افزایی، توجه به زنجیره ارزش و ظرفیت سازی و .... توسط جهاد دانشگاهی بعنوان نهاد توسعه ای و واسطه ای انجام می شود .
ابراهیمی از طرح کارورزی، مشوق بیمه ای کارفرما و یارانه دستمزد به عنوان طرحهایی نام برد که در راستای ایجاد اشتغال در دستور کار وزارتخانه قرار دارد و استان با هم افزایی سایر دستگاهها باید از این ظرفیت برای اشتغال جوانان استفاده کند .
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گفت: کمک به اشتغال جوانان یکی از دغدغه های مسئولان است که باید به صورت جهادی در این زمینه تلاش کرد .
مصطفی خطاط افزود: استان دارای ظرفیتهای خوبی بویژه در حوزه کشاورزی و صنایع دستی برای ایجاد است که با حمایت از صنایع خرد در بخش کشاورزی می توان برای جوانان زیادی اشتغال ایجاد کرد .
وی گفت: با همت این مرکز تیمی در جهت راه اندازی خط تولید مشاغل کوچک تشکیل شده که آمادگی همکاری در این خصوص را داریم .
با هدف استفاده حداکثری از امکانات و ظرفیتهای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز رسیدگی به مساجد به منظور توانمندسازی افراد جویای کار و شناسایی فرصتهای شغلی موجود جهت کمک به تامین اشتغال جوانان و ساماندهی و توسعه طرحهای خوداشتغالی و کارآفرینی مناطق کم برخوردار در جهت اشتغال پایدار و مولد این تفاهم نامه همکاری منعقد شد .
ایجاد زمینه همکاری متقابل در خصوص بستر سازی مناسب و تقویت و گسترش فرهنگ کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار به جویندگان کار و متقاضیان کسب و کارهای خرد در قالب طرح های مشاغل خانگی و تشکیل تعاونی و هدایت آنها به سمت فرصتها و ظرفیتهای شغلی خالی شناسایی شده توسط کاریابی ها از جمله موضوعات این تفاهم نامه است .

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/209032/مدیرکل-تعاون،-کار-ورفاه-اجتماعی-هرمزگان--ترویج-فرهنگ-کارآفرینی-با-رویکرد-مشاغل-خرد-و-کوچک-از-اولویتهای-اداره-کل-است
بستن   چاپ