ایران پرسمان
معکوس کردن روند بیماری تخریب کننده عصبی با کمک یک سلول ایمنی
سه شنبه 6 آبان 1399 - 23:20:41
ایران پرسمان - ایسنا / نوتروفیل‌ها کمی شبیه اولین پاسخ دهنده‌های بدن هستند. این سلول‌های ایمنی اغلب اولین کسانی هستند که به یک محل ملتهب آلوده می‌رسند و در مورد برخی از بیماری‌های خود ایمنی، فعالیت بیش از حد نوتروفیل می‌تواند آسیب التهابی را تشدید کند.
اکنون گروهی از محققان از دانشگاه میشیگان و دانشگاه ایالتی اوهایو ، نوع جدیدی از نوتروفیل‌ها را کشف کرده‌اند. محققان با آزمایش بر روی موش‌ها نشان دادند که این سلول جدید دارای خواص بازسازی مجدد عصبی است.
"بنجامین سگال"(Benjamin Segal) نویسنده اصلی این مطالعه گفت: این زیرمجموعه سلول ایمنی، فاکتورهای رشد را ترشح می‌کند که این فاکتورها نیز باعث زنده ماندن سلول‌های عصبی پس از آسیب دیدگی به سیستم عصبی مرکزی می‌شود.
این کار باعث تحریک رشته های عصبی قطع شده برای رشد مجدد آنها در سیستم عصبی مرکزی می‌شود، که این امر واقعاً بی سابقه است. هنگامی که این سلول‌های ایمنی به موش‌هایی که نخاع یا اعصاب بینایی انها آسیب دیده بود، تزریق شدند سلول‌های جدید، رشد سلول‌ها را بهبود بخشیدند و باعث ترمیم سیستم عصبی شدند.
"اندرو ساس"(Andrew Sas) نویسنده ارشد این تحقیق گفت: ما دریافتیم که این نوتروفیل پیش احیا کننده باعث ترمیم عصب بینایی و نخاع می‌شود که این موضوع ارتباط آن با بخش‌های سیستم عصبی مرکزی و جمعیت‌های عصبی را نشان می‌دهد.
محققان گفتند: اگر بتوان از این سلول ایمنی جدید در انسان نیز استفاده کرد، می‌توان تنوع عظیمی از بیماری‌های عصبی را کند، متوقف یا حتی معکوس کرد. سگال افزود: من بیمارانی را که نقص عصبی دائمی دارند درمان می‌کنم و آنها هر روز باید با علائم ناتوان کننده روبرو شوند. امکان معکوس کردن این نقایص و بهبود کیفیت زندگی در افراد دارای اختلالات عصبی بسیار مهیج است.
یافته‌های این مطالعه در مجله "Nature Immunology" منتشر شده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/209871/معکوس-کردن-روند-بیماری-تخریب-کننده-عصبی-با-کمک-یک-سلول-ایمنی
بستن   چاپ