ایران پرسمان
واشنگتن‌پست: ایران در حال شست‌و‌شوی مغزی رأی‌دهندگان آمریکایی است
چهارشنبه 7 آبان 1399 - 2:10:37 PM
ایران پرسمان - کیهان /متن پیش رو در کیهان منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
یک روزنامه آمریکایی نوشت: ایران در پی ضربه زدن به انتخابات و دموکراسی در آمریکاست.
واشنگتن‌پست با اشاره به ادعای پیاپی مقامات آمریکایی درباره دخالت و دستکاری ایران در انتخابات آن کشور نوشت: ایران هیچ مرزی نمی‌شناسد و هدفش ضربه زدن به روند دموکراسی و انتخابات در آمریکاست. هفته گذشته «جان راتکلیف» مدیر اداره امنیت ملی آمریکا اعلام کرد دشمنان خارجی شامل روسیه و ایران فعالانه در انتخابات آمریکا دستکاری کرده‌اند و با دست زدن به یک سری اقدامات قصد اعمال نفوذ در روند انتخابات را داشته‌اند.
روسیه در انجام یک چنین اعمال یدطولایی دارد و بدسابقه است و از این نظر جای تعجب ندارد. مسکو در انتخابات سال 2016 هم دخالت کرده است و تمام اسناد آن موجود است. در این دوره از انتخابات هم تهدید سنگینی احساس می‌شود که «کرملین» این انتخابات را هم دستکاری کند. اما نکته تعجب‌برانگیز؛ ظن قوی همکاری فعالانه و دوشادوش جمهوری اسلامی با روسیه برای دخالت در انتخابات آمریکاست. البته پرواضح است که موضوع دخالت جمهوری اسلامی در انتخابات آمریکا هم نمی‌تواند خیلی تعجب‌برانگیز باشد.راتکلیف سند معتبری برای اثبات مدعایش ارائه نداد و اشاره کرد که ایران به اطلاعات رای‌دهندگان دست پیدا کرده و با تکیه بر آن ایمیل‌های جعلی برای رای‌دهندگان فرستاده و ایشان را ترسانده است؛ پاره‌ای از اطلاعات مربوط به رای‌دهندگان در دسترس عموم است.
جامعه اطلاعاتی آمریکا همیشه انگشت اتهام را به جانب جمهوری اسلامی نشانه رفته و استدلالش هم این است که جمهوری اسلامی یک حکومت تمامیت‌خواه و استبدادی است و بنابراین دموکراسی آمریکا را هم تحمل نخواهد کرد و به هر ترتیبی شده مترصد است به نحوی رای‌گیری سالم و آزاد در انتخابات آمریکا را مخدوش کند. جامعه اطلاعاتی آمریکا همیشه از این بابت ترس و دلهره داشته است که سه کشور ایران، روسیه و چین قصد خرابکاری در روند انتخابات آمریکا و تخریب دموکراسی این کشور را دارند. در ماه ژوئیه دقیقا 100 روز مانده به انتخابات، جامعه اطلاعاتی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ایران، روسیه و چین همه قصدشان این است که با اعمال نفوذ در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی، ذهن رای‌دهندگان آمریکایی را شست‌وشو دهند و بر رای آنها تاثیر بگذارند. هدف این سه کشور از این خرابکاری، تغییر دادن سیاست‌های آمریکا، ایجاد حس بی‌اعتمادی درون جامعه آمریکا و از بین بردن حسن اعتماد مردم به روند دموکراتیک در آمریکاست.»
در طول یک دهه گذشته، جمهوری اسلامی ابزار خود در فناوری اطلاعات را گسترش داده و قابلیت‌هایش را در این زمینه توسعه داده است و در این عرصه تجربیات سودمندی از روسیه و چین آموخته است. مجموعه ابزارهای آن در حال حاضر شامل است از: حملات سایبری، ارائه اطلاعات غلط و نادرست، اقدامات ناسالم.
هر سه کشور ایران، روسیه و چین، هدفشان این است که اوضاع را در آمریکا کاملا به هم بریزند و جامعه آمریکا را به یک نوع هرج و مرج و بلاتکلیفی هدایت کنند. این سه، قصدشان این است که درون جامعه و درون حاکمیت آمریکا اختلاف ایجاد کنند اعم از اختلافات حزبی، قومی، مذهبی و اقتصادی و اجتماعی. جمهوری اسلامی در حقیقت یکی از آرزوهایش این است که سخت‌گیری‌های آمریکا علیه خود را به نوعی تلافی کند. بهترین انتقام‌جویی در حال حاضر و در این موقعیت، همان بی‌اعتبار کردن دموکراسی آمریکاست که اساس و پایه نظام حکمرانی «ایالات متحده» است.
نتیجتاً آنکه؛ در این هیاهوی انتخابات و تهدیدهایش، آمریکا باید حسابی حواسش جمع باشد. اینکه بیاییم و همه حواسمان را معطوف به این بکنیم تا بفهمیم جمهوری اسلامی موافق کدام کاندیداست و به کدام کاندیدا می‌خواهد ضربه بزند، این اصلا کمک‌کننده نیست و بازی کردن در زمین تهران است. آمریکا‌یی‌ها باید حواسشان جمع باشد مبادا به تله‌ای که برایشان پهن شده است بیفتند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/210012/واشنگتن‌پست--ایران-در-حال-شست‌و‌شوی-مغزی-رأی‌دهندگان-آمریکایی-است
بستن   چاپ