ایران پرسمان
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: توسعه چهارمحال و بختیاری، نیازمند حضور سرمایه‌گذاران بومی است
چهارشنبه 7 آبان 1399 - 14:25:35
وزارت رفاه
ایران پرسمان - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تسریع در روند توسعه و ایجاد تحول در چهارمحال و بختیاری، نیازمند حضور سرمایه‌گذاران بومی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، غلامرضا پناه در نشست بررسی موانع و مشکلات توسعه و اشتغال‌زایی شهرستان فارسان تاکید کرد: باید سرمایه‌گذاران بومی چهارمحال و بختیاری در نقاط مختلف کشور ، شناسایی و برای سرمایه‌گذاری در داخل استان دعوت و جذب شوند.
وی افزود: این اقدام از خروج سرمایه‌ها و هدایت آن به سایر کشورها جلوگیری می‌کند.
پناه تصریح کرد: حوزه اقتصادی چهارمحال و بختیاری باید جذب سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی را در دستور کار قرار دهد.
وی یادآور شد: دولت منابع محدودی برای سرمایه‌گذاری دارد و این منابع به تنهایی برای تحول در استان‌ها کافی نیست.
معاون توسعه مدیریت و منابع افزود: سال‌های گذشته در تخصیص و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی اشتباهاتی صورت گرفته بود اما طی دو سال گذشته سعی شده تا این اشتباهات در سطح کشور تکرار نشود و سرمایه‌گذاری‌ها بدون مشکل باشد.
پناه تاکید کرد: سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف کشور باید متناسب با ظرفیت و مطابق با زنجیره تولید انجام شود.
وی با اشاره به اشباع ظرفیت دامپروری در کشور افزود: با توجه به ظرفیت های بالای این استان در حوزه کشاورزی و دامپروری، مطالعه‌ و بررسی لازم برای استفاده بیشتر از این ظرفیت به‌منظور افزایش سرمایه‌گذاری و اختصاص تسهیلات انجام خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: هنوز از ظرفیت‌های گردشگری استان بهره‌برداری لازم نشده است.
وی یادآور شد: معرفی ظرفیت‌های گردشگری این استان شامل اماکن اقامتی، پذیرایی، خدماتی و مراکز عرضه صنایع‌دستی برای تمامی گردشگران نیاز به تدبیر درون‌استانی دارد.
پناه اظهار کرد: فرش چهارمحال و بختیاری، ظرفیت بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاری و جذب گردشگران دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: ظرفیت استان در حوزه کشاورزی مطلوب و قابل بازاریابی در سطح ملی و بین‌المللی است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/210126/معاون-وزیر-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی--توسعه-چهارمحال-و-بختیاری،-نیازمند-حضور-سرمایه‌گذاران-بومی-است
بستن   چاپ