ایران پرسمان
پایان دنیا چطور رخ می‌دهد؟
چهارشنبه 7 آبان 1399 - 21:43:26
ایران پرسمان - لست سکند / اگر همه نظریه‌های برای پایان حیات در دنیا درست باشند باید بگوییم که در حقیقت هیچ یک از این نظریه‌ها بر دیگری ارجح نیست. رابرت فراست (Robert Frost) می‌نویسد: برخی می‌گویند پایان جهان آتش (آتش‌سوزی بزرگ) خواهد بود و برخی دیگر انتهای جهان را یخ (یخ‌بندانی عظیم) می‌دانند.
طبق نظر کارشناسان، هیچ کدام از این‌ها پاسخ درست نیست. آتش و یخ هر دو در زمان نابودی جهان مهاجمان بسیار ترسناکی هستند اما زمین برای نابودی به چیزی بزرگتر از این دو نیاز دارد. همانطور که احتمالا خوانده‌اید، پناهگاه‌های برای آخر دنیا ساخته شده که این پناهگاه‌ها آنطور که مردم تصور می‌کردند، احمقانه ساخته نشده‌اند.

ایران پرسمان

زمین شکست‌ناپذیر است. به گفته کارشناسان پایان جهان ممکن است چیزی ساخته شده توسط بشر یا یک فاجعه طبیعی در مقیاسی که تا به حال بشر ندیده‌ استِ، باشد. موارد زیادی وجود دارد که زمین را به پایان حیات نزدیک می‌کند اما برخی از این موارد وزن بیشتری از بقیه دارند. آماده باشید که در این مطلب از آخرین خبر به سراغ این موارد رفته‌ایم. مواردی که می‌توانند ما را به پایان زندگی بر روی زمین نزدیک‌تر کنند.
فروپاشی اکوسیستم

ایران پرسمان

ایران پرسمان

توازن شکنده‌ای بین جنگل‌ها و آبراه‌ها ی روی زمین ایجاد می‌شود که در فروپاشی آرام حیات اختلال کوتاهی ایجاد می‌کند. اگر آتش‌سوزی اخیر استرالیا نشانه‌ای در نظر بگیریم، احتمالا به زودی با یکی از نیروهای بزرگ نابودی رو به رو خواهیم بود: آتش‌سوزی‌های ناشی از خطای انسانی.
تصادفی با آزمایش‌های شتاب‌دهنده ذرات

ایران پرسمان

در شهر بروخاون (Brookhaven)، شهری در لانگ ایلند (Long Island) یک شتاب‌دهنده ذرات وجود دارد. آزمایشگاه از آن برای ایجاد سیاه‌چاله‌های مینیاتوری استفاده می‌کند که منجر به سیاه‌چاله‌های بزرگتر می‌‌شود (اگر اهل فیلم‌های علمی تخیلی باشید، این بخش را در یک فیلم به خاطره خواهید آورد). حتی اگر در دبیرستان در درس علوم به روز بوده باشید، احتمالا می‌دانید که سیاه‌چاله‌ها منجر به چه چیزی می‌شوند: مطلقا هیچ‌چیز.

ایران پرسمان

به معنای واقعی کلمه هیچ‌چیز- اگر قرار بود کسی از کنترل خارج شود و آزمایش اشتباه انجام شود، در عرض چند ثانیه جهان متوقف می‌شد. شتاب‌دهنده‌های بزرگتری در حال ساخت هستند و هدف ساخت آنها ایجاد ضدماده است (که قدرت نابودی هر چیزی را که با آن برخورد کنند را دارد). اینکه گفته می‌شود این سیاه‌چاله خطرناک است مربوط به سایز سیاه‌چاله می‌باشد.
میدان مغناطیسی معکوس

ایران پرسمان

شهاب سنگ عظیم

ایران پرسمان

احتمالا این یکی را همه ما شنیده‌ایم. در حقیقت ما طی دهه‌های گذشته با چند ترس بزرگ همراه بوده‌ایم که باعث نگرانی بسیاری برایمان شده است. این یکی از بزرگترین تهدیدهاست زیرای تهدیدی می‌باشد که زمین و ما نمی‌توانیم در برابر آن از خود محافظت کنیم.
برخی کارشناسان می‌گویند که بیشتر مسئله «اگر» است تا «چه زمانی» است و ما قادر به حفاظت از خود در برابر این انقراض جمعی نیستیم که احتمالا به زودی رخ می‌دهد. برای رخ دادن یک انقراض جمعی تنها یک شهاب سنگ با عرض پنج مایل نیاز است. به نظر اندازه شهاب سنگ کم می‌آید اما تاثیر برخورد شهاب ‌سنگ با زمین بیش از آنچیزی است که ما تصور می‌کنیم. آسیب‌های که برخورد شهاب سنگی به زمین وارد می‌کند از آسیب‌های که انسان به زمین وارد می‌کند بسیار بیشتر است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/210361/پایان-دنیا-چطور-رخ-می‌دهد؟
بستن   چاپ