ایران پرسمان
ابتکار: بیان ارزش های گذشته باید به گونه ای باشد که با دختران امروز ارتباط برقرار کند
چهارشنبه 7 آبان 1399 - 21:43:52
ایران پرسمان - معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم افتتاح جشنواره "دختران امروز- خانواده- گذر از کرونا" تاکید کرد: نگاه به دختران جامعه با توجه به تمام ارزش‌ها و با توجه به جلوه امروز، یکی از مسایل مهم در این حیطه اجتماعی است.

معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم افتتاح جشنواره "دختران امروز- خانواده- گذر از کرونا" تاکید کرد: نگاه به دختران جامعه با توجه به تمام ارزش‌ها و با توجه به جلوه امروز، یکی از مسایل مهم در این حیطه اجتماعی است. معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم افتتاح جشنواره "دختران امروز- خانواده- گذر از کرونا" تاکید کرد: نگاه به دختران جامعه با توجه به تمام ارزش‌ها و با توجه به جلوه امروز، یکی از مسایل مهم در این حیطه اجتماعی است. چراکه اگر فقط به ارزش‌های گذشته بپردازیم و در بیان و مصادیق آنها را روزآمد نکنیم، در برقراری ارتباط با دختران امروز موفق نخواهیم بود.
معصومه ابتکار سپس با یادآوری سالروز ازدواج پیامبر اکرم (ص) با حضرت خدیجه گفت:
در دوران جاهلیت جزیره العرب، خدیجه (س) یک زن مدیر و دارای ثروتی بود که با زحمت و تلاش بسیار زیاد و مدیریت تجاری موفق و موثر در آن زمان به دست آورده بود. بسیاری از مورخین معتقدند حضرت خدیجه نه تنها ثروتمندترین زن بلکه ثروتمندترین تاجر و فعال اقتصادی آن زمان جزیره العرب بود.
وی با اشاره به راسته های تجاری را در برخی شهرها مثل شام که گفته شده به نام حضرت خدیجه بوده، افزود: اینها بیانگر ظرفیت حضوری عظیم آن بانو و شاید مهم تر از همه شناخت و درک عمیق ایشان از شرایط اجتماعی و نیز شناخت از شخصیت نورانی پیامبر اکرم (ص) است.
ابتکار با تاکید بر اینکه حضرت خدیجه با چنین موقعیتی، خواستگاری بسیاری از بزرگان آن زمان را رد کرد و با شناخت و انتخاب شخصی خود خواست که چنین خواستگاری و ازدواجی اتفاق بیفتد، گفت: بعد از آن انتخاب درست، این زن، اولین فردی بود که اسلام آورد، آن در شرایطی بسیار متزلزل. نگاه نکنید امروز اسلام سریع ترین رشد را از نظر تغییر دین در دنیا دارد. آن زمان خیلی سخت بود و ایشان پذیرفت و تا آخر عمر تمام سرمایه و عشق خود را به پای پیامبر و دعوتش گذاشت و آن را بی دریغ برای پیشرفت اسلام و دین خدا و در راه عشق خود صرف کرد.
معاون رییس جمهور با اشاره به شرایط درگذشت بانوی اول اسلام یادآور شد: او در شعب ابی طالب پاک باخته از دنیا رفت و در آنجا دیگر هیچ چیز نداشت و چه بسا فشار گرسنگی و حصر و تحریم ها و آسیب هایی که آنجا وارد شد در مرگ نسبتا زودرس ایشان تاثیر داشت.
معصومه ابتکار افزود: امروز که سالروز آن ازدواج مبارک است، یاد و خاطره حضرت خدیجه و آن خانواده الگوی آرمانی که همه مسیرهای سخت را طی کرد، گرامی بداریم. این خانواده، خانواده ای نبود که بدون مشکل شکل گرفته و استحکام یافته باشد. بلکه خانواده ای بود که در تمام سالها و روزهایش با سختی های بسیار روبرو بود، ولی با صبوری و استقامت و اعتقاد به آرمانش به صورت یک خانواده الگو برای ما باقی ماند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/210366/ابتکار--بیان-ارزش-های-گذشته-باید-به-گونه-ای-باشد-که-با-دختران-امروز-ارتباط-برقرار-کند
بستن   چاپ