ایران پرسمان
آی اپوزیسیون لائیک و سکولار، آزادی ایران با داعش امکان ندارد
پنجشنبه 8 آبان 1399 - 22:50:07
ایران پرسمان - مدتی است که حامیان سکولاریسم به خصوص سلطنت‌طلب‌ها و هوادارن رضا پهلوی، در رسانه داعش حضور پیدا می‌کنند؛ اقدامی که صدای دیگر اعضای اپوزیسیون را درآورده است.

به گزارش جام نیوز ، عبدالستار دوشوکی،کارشناس شبکه های لندنی مثل بی‌بی‌سی و اینترنشنال، با انتشار ویدئویی از حمایت‌های شبکه وهابی کلمه از داعش، در مقاله ای نسبت به حضور اعضای اپوزیسیون مخصوصا حامیان رضا پهلوی در این رسانه ها به شدت انتقاد کرد.
در این مقاله آمده است:
با کمال تاسف دیدم که تنی چند از شخصیت های لائیک و سکولار اپوزیسیون در یک تلویزیون مذهبی که اسناد حمایت صریح آن از داعش و گروه های افراطی سُنی مذهب و تکفیری ضد شیعه و ضد ایرانی موجود است، حضور یافته تا برای یک ایران آزاد و لائیک و سکولار رایزنی کنند؛ از جمله آقای دکتر جمشید اسدی که برای تبلیغ جهت گردهم آوردن ایرانیان در یک انجمن برای حمایت از "پیمان نوین" اکنون دست به دامان یک شبکه تلویزیونی طرفدار داعش شده است.
به عقیده بنده، تفکر و عملکرد داعش و شبکه های تلویزیونی حامی آن را باید بدون تعارف و لکنت زبان محکوم کرد و از حضور و مشروعیت دادن به آنها پرهیز نمود. نه اینکه از یک طرف ادعای لائیک و سکولار بودن کرد و از طرف دیگر با این نوع شبکه ها هم پیمان شد. حتی اگر دعوت از طرف کسی صورت بگیرد که ممکن است ناچار باشد بنا به دلایل مختلفی از جمله امرار معاش مجری نیمه وقت آن شبکه باشد.
مجریان این شبکه بارها از عملکرد داعش که آن را گروه خودجوش مردمی معرفی می کنند، حمایت کرده اند و به صراحت گفته اند که داعش برای ایرانیان از جمهوری اسلامی بهتر است و عملا از مردم اهل سنت ایران و بلوچ‌های سنی مذهب درخواست کرده داعش را به جمهوری اسلامی ترجیح بدهند.
به باور نگارنده نمی توان با سیاست ورزی با گرگ دنبه خورد و با چوپان گریست یا بعبارتی شریک تلویزیونی طرفدار داعش بود و رفیق قافله لائیسیته. این مشکل اساسی بخش قابل توجه ای از اپوزیسیون می باشد، زیرا خطرناکترین "خوردنی" دنیا، گول ظاهر آدمهاست.
106

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/210704/آی-اپوزیسیون-لائیک-و-سکولار،-آزادی-ایران-با-داعش-امکان-ندارد
بستن   چاپ