ایران پرسمان
نویسنده مشهور آمریکایی:
وضعیت کنونی آمریکا توسط یک دلقک کلاهبردار به وجود آمده است!
پنجشنبه 8 آبان 1399 - 22:50:09
ایران پرسمان - "من هیچوقت شرایطی کنونی را تصور نکرده بودم. فاجعه‌بار است که وضعیت کنونی آمریکا نه به دست یک دیکتاتور سهمگین که توسط یک دلقک کلاهبردار به وجود آمده است."

به گزارش جا منیوز، فیلیپ راث، نویسنده مشهور آمریکایی که طی پنجاه سال نویسندگی با تیزبینی غریبی رفتارهای غیرعقلانی و گاه "جنون‌زده" آمریکا را در قالب رمان تصویر کرد، دو سال آخر عمر را در دورۀ ریاست جمهوری ترامپ گذراند. او در آخرین مصاحبه‌هایش، درباره ابعاد پیشگویانه رمان‌هایش به خبرنگاران می‌گفت: "من هیچوقت شرایطی کنونی را تصور نکرده بودم. فاجعه‌بار است که وضعیت کنونی آمریکا نه به دست یک دیکتاتور سهمگین که توسط یک دلقک کلاهبردار به وجود آمده است."
فیلیپ راث در سال 2٠٠4، در رمانی به اسم "توطئه علیه آمریکا" (The Plot Against America)، تصور کرده بود که چارلز لیندبرگ، قهرمان ملی آمریکا به جای روزولت رئیس جمهور شود. لیندبرگ که نخستین خلبانی بود که به تنهایی اقیانوس اطلس را درنوردید، محبوبیتی عظیم داشت، اما به گفتۀ فیلیپ راث یک "نژادپرست واقعی، یهودستیز اصیل و عمیقاً معتقد به برتری نژاد سفید بود."
به گزارش رادیو فرانسه، با دستیابی دونالد ترامپ به ریاست جمهوری، این کتاب فیلیپ راث دوباره پرفروش شد. برخی منتقدان ادبی می‌گفتند که راث با وصف اوضاع یک آمریکای خیالی، شرایط واقعی دوران ترامپ را توصیف کرده است.
اما راث در ماه‌های آخر عمر می‌گفت: "لیندبرگ حقیقتاً نژادپرست و طرفدار نازی‌ها بود، ولی در عین حال کارهای بزرگ کرد و از احترام و محبوبیت واقعی برخوردار بود، در حالی که ترامپ مطلقاً شیّاد است و تمامی شرارتش فقط ریشه در خودپرستی دارد."
106

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/210705/وضعیت-کنونی-آمریکا-توسط-یک-دلقک-کلاهبردار-به-وجود-آمده-است!
بستن   چاپ