ایران پرسمان
اتحاد هنرمندان هالیوود و نویسندگان آمریکایی علیه دونالد ترامپ
پنجشنبه 8 آبان 1399 - 22:50:12
ایران پرسمان - هالیوود از همان چهار سال پیش بی‌میلی خود را به ریاست جمهوری دونالد ترامپ نشان داد. این بی‌میلی به مرور نه تنها کمتر نشد که گاه به دشمنی علنی، حملات تند و دشنام‌گویی متقابل رسید.

به گزارش جام نیوز ، با نزدیک شدن موعد انتخابات، علاوه بر بازیگران و خوانندگان مشهور، گروهی از نویسندگان درجه اول آمریکایی نیز تبلیغ علیه ترامپ را وظیفۀ خود دانسته‌اند.
با شروع دورۀ ریاست جمهوری ترامپ، برخی شخصیت‌های بزرگ سینمای آمریکا مثل رابرت دنیرو شمشیر از رو بستند و رئیس جمهوری تازه‌نفس را "احمق، دیوانه، دروغگو، کلاهبردار" و حتی بدتر از این خواندند.
دنیرو چند ماه قبل گفت: "همه چیز در کشور به هم ریخته... ما باید از نهادها و به ویژه از مطبوعات دفاع کنیم... ترامپ برای نجات خودش همه چیز را نابود خواهد کرد."
در مقابل، هنرپیشگان و هنرمندانی که از ترامپ حمایت کرده‌، بسیار اندک‌اند و اکثراً از بازیگرانی هستند که فراتر از سریال‌های تلویزیونی شهرتی ندارند. در این جمع تنها جان وُیت، چهرۀ به یادماندنی "کابوی نیمه‌شب" و پدر آنجلینا جولی دیده می‌شود که شهرت جهانی دارد. وی در ازای حمایت خود از ترامپ، "نشان ملی هنر" را دریافت کرد.
اتفاقاً اعطای این نشان، بی‌علاقگی ترامپ را به دنیای هنر و فرهنگ بیشتر نمایان کرد. او طی نزدیک به چهار سال، تنها چهار مدال به هنرمندان داده، در حالی که رؤسای جمهوری قبلی هر سال حدود 1٠ هنرمند آمریکایی را از این امتیاز برخوردار می‌کردند.
از تابستان گذشته (اوت 2٠2٠)، گروهی از نویسندگان آمریکایی تشکلی را به نام "نویسندگان علیه ترامپ" (Writers against Trump) ایجاد کردند که فعالیت خود را با نزدیک شدن موعد انتخابات بسیار گسترش داده و به ویژه تبلیغات زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است. این گروه که به ابتکار پل آستِر شکل گرفت، حالا نه تنها شماری از نویسندگان درجه اول آمریکایی، که شخصیت‌هایی از سایر کشورها را به خود جلب کرده است.
گروه "نویسندگان علیه ترامپ" هشدار داده‌ که در صورت بروز مشکل در مرحلۀ شمارش آراء، از طرفداران خود خواهد خواست که به خیابان بیایند. این گروه در سایت خود می‌نویسد: "علیه بیگانه‌ستیزی، نژادپرستی و زن ستیزی ترامپ، علیه دولت او و علیه حزب جمهوری‌خواه متحد شویم."
اما ریچارد فورد، یکی از نویسندگان بزرگ آمریکایی که عضو گروه "نویسندگان علیه ترامپ" نیست، به نحو دیگری ترامپ را هدف قرار داده است. او همراه با پنج نویسندۀ دیگر مقالاتی را در توصیف و شناخت آمریکای امروزی منتشر کرده. اگرچه موضوع اصلی مقالات انتخابات نیست، اما هر شش نویسنده نتیجه می‌گیرند که ادامۀ وضع کنونی سرنوشت آمریکا را به خطر می‌اندازد.
ریچارد فورد در مقاله‌ای که ترجمۀ فرانسوی آن در روزنامۀ لوموند منتشر شده، با اشاره به عظمت ایالات متحد آمریکا، هشدار می‌دهد که "سنگینی کشتی هیچگاه مانع غرق نشده است."
ریچارد فورد که در مقالۀ طولانی خود فقط یک بار نام ترامپ را ذکر کرده، می‌نویسد: "دونالد ترامپ – این کودک شرور – فقط نشانه‌ای از آشفتگی‌های عمیق کشور ماست".
فورد باور دارد که ادامۀ سیاست به شیوۀ دونالد ترامپ می‌تواند ایالات متحد آمریکا را به نابودی بکشاند.
106

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/210706/اتحاد-هنرمندان-هالیوود-و-نویسندگان-آمریکایی-علیه-دونالد-ترامپ
بستن   چاپ