ایران پرسمان
راه اندازی فدراسیون گردشگری در اتاق بازرگانی ایران
شنبه 1 آذر 1399 - 22:40:58
ایران پرسمان - رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران از تدوین طرحی با عنوان "فدارسیون گردشگری" در اتاق بازرگانی ایران با هدف خودکفایی این صنعت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران بر نقش مهم منطقه آزاد کیش در زمینه هوشمند سازی و ارتقای صنعت گردشگری در این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: در کمیسیون اتاق بازرگانی ایران و کمیته های دیگری که اساتید برجسته این صنعت حضور دارند، طرحی با عنوان"فدراسیون گردشگری"در حال تدوین است و تلاش می کنیم صنعت گرشگری ایران را به جایگاه واقعی خود برسانیم.
عبدالملکی با بیان این که رویکرد بین المللی و نگاه فراتر از مرزها در صنعت گردشگری با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات و استاندارد سازی تاسیسات این حوزه راه کار موثری در جهت جایگزین گردشگری با صنعت نفت ایران است افزود: با ایجاد تعامل سازنده میان "مناطق آزاد کشور از جمله منطقه آزاد کیش و فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی" در آینده نزدیک شاهد اقدامات موثری در این زمینه خواهیم بود.
وی با اشاره به این که صنعت گردشگری؛ صنعتی فعال و پویا در ارزآوری و اشتغالزایی در کشور است، بر ضرورت ایجاد کمیسیون گردشگری تاکید و تصریح کرد: با توجه به این که 14درصد از ارز آوری حاصل از صادرات نفت متعلق به وزارت نفت است، از این رو در راستای دست یابی به اهداف و سیاست های کلان این صنعت در قالب کمیسیون گردشگری که در دستور کار قرار گرفته است، طرح هایی در زمینه توسعه زیرساخت ها، حمل و نقل ریلی و هوایی و اتوبوس های جاده ای اجرا خواهد شد.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران فعالان اقتصادی غیر دولتی را به عنوان بزرگترین پارلمان بخش خصوصی در کشور عنوان کرد و افزود: تحقق یافتن این امر مهم در صنعت گردشگری مستلزم مشارکت و همکاری تمام فعالان حوزه گردشگری در این زمینه است.
علی اکبر عبدالملکی با اشاره به اعمال محدودیت های ناشی از گسترش شیوع بیماری کرونا در تمام دنیا، احتمال تکرار محدودیت های مشابه در آینده را به دور از انتظار ندانست و خاطر نشان کرد: تشکیل صندوق حمایت از صنعت گردشگری و کسب آمادگی لازم جهت وابسته نبودن به دولت، یکی از راه کارهای تاثیر گذار برای مقابله با اتفاقات غیر قابل پیش بینی شده برای رسیدن به خود کفایی و ایجاد تحول در صنعت گردشگری است.
عبدالملکی مسابقات جام جهانی 2022 قطر را فرصت خوبی برای جذب مسافران به "جزیره کیش، چابهار و قشم" عنوان کرد و اظهار داشت: با ایجاد تعامل و همکاری های موثر میان تمام دستگاه های فعال در این حوزه می توانیم حداقل 5 درصد مسافران را در روز برگزاری مسابقات جام جهانی قطر به جزیره کیش جذب کنیم.
شایان ذکر است کمیسیون گردشگری اتاق ایران دارای 34 اتاق بازرگانی مشترک میان کشورهای"چین، هند، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، قطر، دبی، عمارات و کویت" است که کمسیون گردشگری آنها فعال شده و نمایندگانشان اتاق بازرگانی را در صنعت گردشگری همراهی می کنند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/220416/راه-اندازی-فدراسیون-گردشگری-در-اتاق-بازرگانی-ایران
بستن   چاپ