ایران پرسمان
انتقال تجهیزات گسترده ترکیه به ادلب
دوشنبه 3 آذر 1399 - 12:15:22
ایران پرسمان - ایسنا / ترکیه طی ماه‌های اخیر تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به پست‌های دیده‌بانی خود در منطقه کاهش تنش ادلب منتقل کرده و همچنان به حملات خود علیه پایگاه‌های نیروهای سوریه دموکراتیک در حومه رقه ادامه می‌دهد.
به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، ارتش ترکیه سه کاروان نظامی را از طریق گذرگاه کفرلوسین بین استان هاتای و شمال ادلب به منطقه کاهش تنش منتقل کرد که شامل 60 خودروی حامل تجهیزات نظامی و سلاح و مهمات و تجهیزات لجستیکی بود که به سمت پایگاه‌های نیروهای ترکیه در ادلب حرکت کردند.
بخشی از این تجهیزات به پایگاه‌های ترکیه در منطقه جبل الزاویه در نزدیکی خطوط درگیری با نیروهای نظام سوریه در جنوب ادلب و بخش دیگر به پست دیده‌بانی ترکیه در نزدیکی شهر بنش در شرق ادلب منتقل شدند.
ترکیه 65 ایست نظامی تأسیس و حدود 13 هزار سرباز و 9000 خودروی نظامی در مناطق کاهش تنش مستقر کرده است.
علاوه بر این سه تن از نیروهای سوری مورد حمایت ترکیه در حمله مسلحانه به مقر نظامی در روستای بلبل در حومه عفرین کشته و تعدادی زخمی شدند.
از سوی دیگر ترکیه همچنان به حملات خود علیه مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) در حومه شمالی رقه ادامه می‌دهند. همچنین توپخانه ترکیه مناطق شهر عین عیسی در شمال رقه را مورد هدف قرار داد. خمپاره‌هایی نیز به ایست بازرسی عین عیسی شلیک شد که موجب زخمی شدن دو تن از نیروهای امنیتی کرد سوریه شد.
دیده بان حقوق بشر اعلام کرد، نیروهای ترکیه اخیرا شروع به تأسیس مرکزی در روستای طمامیح در حومه عین عیسی کرده‌اند که کوچکتر از یک پایگاه نظامی و بزرگتر از یک پست دیده‌بانی است.
نیروهای ترکیه شنبه حملات خود را به اردوگاه عین عیسی و اطراف آن در حومه شمالی رقه ازسرگرفتند. همچنین حملات به حومه تل ابیض و جاده بین المللی کشیده شد. به گفته منابع محلی در حملات ترکیه یکی از رهبران نظامی ارشد نیروهای قسد کشته شد.
در همین حال آمریکا پایگاه‌های خود در حومه حسکه را تقویت کرد. حدود 35 کامیون حامل تجهیزات نظامی از پایگاه‌های ائتلاف آمریکا در اقلیم کردستان وارد پایگاه این کشور در روستای قسرک در شرق تل تمر شد.
نیروهای آمریکایی بازدیدهای میدانی و گشت‌های خود را از اطراف تل تمر افزایش داده‌اند.
همچنین شاهدان و ساکنان منطقه الزرکان در شهر ابوراسین در مجاورت تل تمر اعلام کردند، ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح تجهیزاتی را وارد روستاهای این منطقه کردند. پهپادهای ترکیه نیز هر روز در آسمان این مناطق دیده می‌شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/221251/انتقال-تجهیزات-گسترده-ترکیه-به-ادلب
بستن   چاپ