ایران پرسمان
گانتس کمیته تحقیقات ویژه علیه نتانیاهو تشکیل داد
دوشنبه 3 آذر 1399 - 12:15:26
ایران پرسمان - ایسنا / وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از تشکیل کمیته تحقیقات ویژه‌ درباره پرونده زیردریایی‌ها و اتهام نخست‌وزیر این رژیم در آن خبر داد.
به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، کمیته تحقیقات ویژه‌ای درباره پرونده زیردریایی‌ها که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم در آن متهم شناخته شده، تشکیل داد.
طبق این گزارش، گانتس "آمنون استراشنوف"، قاضی بازنشسته را به عنوان رئیس کمیته تحقیقات درباره نتانیاهو در پرونده خرید زیردریایی از آلمان تعیین کرده است.
گانتس همچنین چهار ماه زمان برای اعضای کمیته مذکور تعیین کرده تا طی این چهار ماه گزارش نهاییشان در این باره را ارائه دهند.
طبق دستور گانتس، اعضای تیم تحقیقات باید با کارشناسان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی همکاری کرده و باید کارشان را به شکل مستقل و بدون مداخلات سیاسی پیش ببرند.
گانتس در این باره گفت که نتایج تحقیقات به صورت کاملاً شفاف در اختیار همه مردم قرار خواهد گرفت.
در همین حال، میکی زوهر، رئیس فراکسیون‌های ائتلافی و عضو حزب لیکود در واکنش به تشکیل کمیته تحقیقات ویژه علیه نتانیاهو، اظهار کرد: تصمیم گانتس برای تشکیل کمیته تحقیقات در پرونده زیردریایی‌ها نوعی چالش برای حزب لیکود و رهبر آن نتانیاهو است.
وی افزود: اگرچه گانتس به خوبی می‌داند که بنیامین نتانیاهو در موضوع زیردریایی دست ندارد، اما تلاش می‌کند تا وی را بی‌اعتبار کند و ائتلاف دولتی را به خطر می‌اندازد.
در پرونده معروف به 3000 تعدادی از نزدیکان بنیامین نتانیاهو متهم هستند. آن‌ها به دریافت اموال غیرقانونی شامل میلیاردها شِکل به عنوان بخشی از طرح خرید زیردریایی‌ها از شرکت تیسن کروپ آلمان متهم هستند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/221253/گانتس-کمیته-تحقیقات-ویژه-علیه-نتانیاهو-تشکیل-داد
بستن   چاپ