ایران پرسمان
پاسخ تند زاخارووا به فراخوان شغلی نیویورک‌تایمز
دوشنبه 3 آذر 1399 - 12:16:21
ایران پرسمان - ایسنا / سخنگوی وزارت خارجه روسیه به پیشنهاد شغلی و فراخوان روزنامه‌ نیویورک‌تایمز آمریکا برای جذب یک روزنامه‌نگار برای حوزه روسیه واکنش نشان داد.
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حدود یک هفته پیش روزنامه نیویورک تایمز آمریکا یک پیشنهاد شغلی "افسانه‌ای" ارائه داده و گفت به دنبال فرد جسوری است که بتواند حوزه روسیه را پوشش دهد؛ کشوری که طبق گفته این روزنامه "عوامل سایبری خودش را برای ایجاد هرج و مرج و ناهماهنگی در غرب برای لکه‌دار کردن سیستم‌های دموکراتیک آن، در حالی که نسخه مصنوعی دموکراسی خود را ترویج می‌دهد" دارد.
نیویورک‌تایمز پست "افسانه‌ای" خبرنگار مسکو را پیشنهاد داده و به احتمال پوشش "روسیه ولادیمیر پوتین" برای نیویورک‌تایمز اشاره کرده و لیستی از مواردی که روزنامه‌نگار آتی با آنها مواجه خواهد شد، ارائه کرد –از عوامل اعصاب گرفته تا مقاطعه‌کاران نظامی خصوصی، عوامل سایبری و بیماران کووید.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پیامی فیس‌بوکی این شرح شغلی را مورد تمسخر قرار داد. او اشاره کرد که "شرایط غیرانسانی" ارائه شده به کاندیدای احتمالی کسی را اغوا نمی‌کند و روزنامه‌نگاران نیویورک‌تایمز برای کار در ایالات متحده ایمن‌تر خواهند بود -جایی که ظاهرا هیچ "جوخه مسلح با عوامل اعصاب"، "عوامل سایبری که هرج و مرج در غرب ایجاد می‌کنند" یا "پیمانکاران نظامی خصوصی در سراسر جهان که برای گسترش مخفیانه نفوذ خود مستقر شده باشند، ندارد."
زاخارووا افزود: آیا این روزنامه حق دارد جان خبرنگارانش را با اعزام آنها برای کار به چنین شرایط غیرانسانی‌ای به خطر بیندازد؟ اگر برای هیات تحریریه اهمیتی ندارد، شهروندان مسوول این کشور که در این شغل توصیف شدند باید اهمیت بدهند، کسانی که قرار است برای فرد تازه‌وارد ویزا و مجوز صادر کنند. زندگی روزنامه‌نگاران آمریکایی هم مهم است، حتی اگر نیویورک‌تایمز باشد.
این سخنگو همچنین گفت که نامزد احتمالی این پست "بهتر است از راه دور دروغگویی کند." زاخارووا در ادامه جمله‌ای از فریدریش نیچه درباره تلاش او برای مبارزه با یک هیولا بیان کرد و گفت: این رسانه آمریکایی به شکلی نامحسوس شبیه به آن شده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/221267/پاسخ-تند-زاخارووا-به-فراخوان-شغلی-نیویورک‌تایمز
بستن   چاپ