ایران پرسمان
مبارزه با خشونت علیه زنان، صورت رونالدو را سرخ کرد!
دوشنبه 3 آذر 1399 - 20:53:28
ایران پرسمان - بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایتالیا(سری آ) در حالی که خط سرخی بر صورتشان نقش بسته بود، به میدان رفتند؛ ابتکاری برای مبارزه با خشونت علیه زنان.

به گزارش جام نیوز ، بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایتالیا(سری آ) از کریستیانو رونالدو گرفته تا زلاتان ابراهیموویچ و داوران این هفته در حالی که خط سرخی بر صورتشان نقش بسته بود، به میدان رفتند؛ ابتکاری برای مبارزه با خشونت علیه زنان در آستانه 25 نوامبر که به عنوان روز جهانی مقابله با این خشونت اختصاص یافته است.
این چهارمین دوره برگزاری کارزار #unrossoallaviolenza(قرمز علیه خشونت) در لیگ برتر فوتبال ایتالیاست. در بیانیه متولیان برگزاری این کارزار در سال 2020 آمده است: «در ایتالیا و سراسر جهان، از هر سه زن یک تن قربانی خشونت می‌شود. خشونت‌هایی که گاه چنان در سکوت و با ظرافت رخ می‌دهند که قابل مشاهده نیست.»
در ادامه این بیانیه از شیوع ویروس کرونا به عنوان یکی از عوامل افزایش خشونت علیه زنان طی یکسال گذشته یاد شده است. بنا بر اطلاعات ارائه شده در این بیانیه، در طول دوران قرنطینه تعداد خشونت‌های خانگی علیه زنان 25 هزار مورد در سطح جهان افزایش یافته و تنها در ایتالیا تعداد استمدادهای زنان آزاردیده از نهادهای اجتماعی 119 درصد رشد داشته است.
البته افزون بر بازیکنان فعال در لیگ برتر ایتالیا، برخی پیشکسوتان و اسطوره‌های فوتبال ایتالیا از جمله الساندرو دل‌پیرو نیز امسال در کارزار محکومیت خشونت علیه زنان مشارکت کردند.
مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1999 میلادی روز 25 نوامبر را به عنوان روز جهانی «رفع خشونت علیه زنان» تعیین کرد.
106

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/221633/مبارزه-با-خشونت-علیه-زنان،-صورت-رونالدو-را-سرخ-کرد!
بستن   چاپ