ایران پرسمان
جو بایدن تیم امنیت ملی و سیاست خارجی خود را برای دولت آینده معرفی کرد
سه شنبه 4 آذر 1399 - 08:53:30
ایران پرسمان -

به گزارش جام نیوز ، جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا شش عضو کابینه خود را معرفی کرده که در میان آنها مقام‌های ارشد وزارت خارجه دوره باراک اوباما دیده می‌شوند؛ از جمله جان کری، وزیر خارجه اسبق که اکنون مسئول ویژه برنامه‌های جو بایدن در مقابله با پدیده گرمایش زمین شده است.
بر اساس اطلاعیه‌ای که سایت رئیس‌جمهوری منتخب و معاون او منتشر کرده است، آنتونی بلینکن به عنوان وزیر خارجه، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل و جان کری، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امور تغییرات اقلیمی، منصوب شده‌اند.
آنتونی بلینکن 58 ساله که به عنوان وزیر خارجه آینده آمریکا معرفی شده است، در دولت باراک اوباما معاون وزیر خارجه بود، چهره‌ای که در مذاکرات هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران نیز نقش داشت و منتقد تصمیم دولت دونالد ترامپ برای خروج ایالات متحده از این توافق به شمار می‌رفت.
جان کری قرار است به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در شورای امنیت ملی حضور یابد. این نخستین بار است که این شورا یک کرسی را به موضوع تغییرات اقلیمی اختصاص می‌دهد.
جیک سالیوان نیز سیاستمدار 43 ساله آمریکایی است. او مشاور ارشد کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون در حوزه سیاست خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا بود.‎ آقای سالیوان در مذاکرات هسته‌ای ایران نیز مشاور ارشد دولت آمریکا بود. او در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما، به عنوان مشاور امنیت ملی جو بایدن، معاون وقت رئیس‌جمهوری آمریکا، فعالیت داشت.
انتصابات دیگر
از سوی دیگر، تیم بایدن- هریس اعلام کرد که قرار است الخاندرو مایورکاس، کوبایی‌تبار، سمت وزیر امنیت داخلی و آوریل هاینس مدیریت اطلاعات ملی را در دولت آِینده به عهده بگیرند.
آقای مایورکاس، دادستان پیشین فدرال، مدیر خدمات شهروندی و مهاجرتی و سپس معاون وزیر امنیت داخلی در دولت باراک اوباما بود.
او بعد از معرفی‌اش توسط تیم بایدن- هریس، در توئیتی نوشت: «هنگامی که بسیار جوان بودم، ایالات متحده به من و خانواده‌ام پناه داد. حالا، نامزد تصدی پست وزارت امنیت داخلی و حفاظت از آمریکایی‌ها و کسانی شده‌ام که در جستجوی زندگی بهتر برای خودشان و عزیزان‌شان از آزار و تعقیب می‌گریزند».

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/221766/جو-بایدن-تیم-امنیت-ملی-و-سیاست-خارجی-خود-را-برای-دولت-آینده-معرفی-کرد
بستن   چاپ