ایران پرسمان
ویدیویی از کاخ الحمرا اسپانیا
سه شنبه 4 آذر 1399 - 22:44:50
ایران پرسمان -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

کارناوال / به تماشایی ویدیویی از کاخ الحمرا اسپانیا بنشینید و نظری بر این جاذبه شاخص اسپانیا داشته باشید. کاخ الحمرا در شهر گرانادا واقع شده است و معروف‌ترین و محبوب‌ترین بنایی به حساب می‌آید که در این خطه قرار گرفته است. جالب آنکه کاخ الحمرا گرانادا از معماری‌های سنتی اسپانیا و اروپا پیروی نمی‌کند و با پیروی از نمونه‌های هنر شمال آفریقا و جهان عرب برپا شده است. الحمرا را یکی از مشهورترین بناهای اسلامی جهان می‌دانند. 
ساخت این بنا در وهله اول به شکل قلعه‌ای کوچک در سال 889 میلادی بر روی بقایای استحکامات رومی‌ها ساخته شد و بعد از آن برای مدت‌ها آن را نادیده گرفته بودند. تا اینکه در نیمه قرن 13 میلادی، به دستور محمد اول از دودمان نصیریان این بنا بازسازی شد و جزییات زیبا و پیچیده‌ای را به آن اضافه کردند. در ادامه و در سال 1333 بود که به دستور یوسف اول، سلطان گرانادا این مکان به یک کاخ سلطنتی تبدیل شد. 
در حال حاضر کاخ الحمرا به عنوان یک شاهکار معماری شناخته می‌شود که با چشم‌اندازی تماشایی از فراز یک تپه توجه هر کسی را جلب می‌کند. از بخش‌های اصلی الحمرا می‌توان کاخ اصلی، قلعه، مسجد، حمام و باغ زیبایی را نام برد که در این مکان قرار گرفته‌اند و هر کدام طراحی و تزیینات چشمگیری دارند. شاید برای‌تان جالب باشد که الحمرا در حقیقت مجموعه‌ای از چندین قصر شمرده می‌شود و هر کدام را حاکمی، مخصوص به خود بنا کرده است. در باغ این کاخ هم نهرهایی دیده می‌شوند که از چشمه‌های منطقه سرچشمه گرفته‌اند و به باغ‌های کاخ طراوت و تازگی می‌بخشند. در آخر شاید برای‌تان جالب باشد که به کاخ الحمرا، لقب مرواریدی در زمرد را داده‌اند که به حضور این کاخ درون جنگلی سرسبز و تماشایی اشاره دارد. 

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/222091/ویدیویی-از-کاخ-الحمرا-اسپانیا
بستن   چاپ