ایران پرسمان
سفر به دور دنیا در 76 سالگی
سه شنبه 4 آذر 1399 - 22:45:26
ایران پرسمان - خراسان / «هایدی هتزر» یک شخصیت اسطوره‌ای آلمانی است که در جوانی در مسابقات اتومبیلرانی شرکت می‌کرده و بعد‌ها یکی از بزرگ‌ترین تعمیرگاه ها و فروشگاه‌‌های خودرو در برلین را راه اندازی می‌کند. او در 76 سالگی تصمیم می‌گیرد دور دنیا را با خودروی قدیمی «هادسون گرین ایت» مدل 1930سفر کند. بنابراین سال 2014 و از برلین سفرش را آغاز می‎کند. از اروپای شرقی، خاورمیانه، چین، لائوس و مالزی می‌گذرد، در سنگاپور خودرویش را در کشتی می‌گذارد و به استرالیا می‌رود، بعد به آمریکای شمالی و از آن‌جا به آمریکای جنوبی می‌رود. در نهایت دوباره به برلین بازمی‌گردد.
هایدی گفته است: «خودرو به حدی قدیمی بود که هربار برای استارت‌زدن آن دعا می‌کردم و با خودرو حرف می‌زدم تا روشن شود! برای داشتن یک سفر بی‌دردسر و بی‌نقص، کار تعمیرات ماشین را خوب یاد گرفتم هرچند برخلاف تصورم راه‌اندازی و تعمیرات یک خودروی قدیمی به آن راحتی که فکر می‌کردم نبود. در طول سفر دیدن طبیعت منحصر به‌فرد هر اقلیم را تجربه کردم ولی به اندازه آشنایی با آدم‌های مختلف برایم جذاب نبودند. از سبک زندگی مردم و اصول اخلاقی متنوع آن‌ها بیشتر لذت می‌بردم و یاد می‌گرفتم. هیچ چیز به اندازه شنیدن «از غریبه‌ها نمی‌ترسی؟» در طول این سفر من را آزار نداد.» این بانوی سالمند برای سفر به دور دنیا از «کلارنور اشتینز» یکی از اولین زنانی که دور دنیا را با خودرو طی کرده است الگو برداری کرد، با این تفاوت که او 27 ساله بوده و هایدی در 76 سالگی این تصمیم را گرفت.
نکته تاثیرگذار در سفر این بانوی افسانه‌ای این است که در میانه راه دخترش به او ملحق می‌شود تا خبر بیماری سرطانش را به او بدهد، بنابراین ناچار به آلمان برمی‌گردد تا برای فرایند درمان بیماری اقدام کند. هایدی در نهایت سال گذشته در 81 سالگی در خانه‌اش در برلین درگذشت.
مترجم : فاطمه قاسمی

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/222098/سفر-به-دور-دنیا-در-76-سالگی
بستن   چاپ