ایران پرسمان
6 نکته از پرسپولیس-صنعت؛ برگ برنده
چهارشنبه 5 آذر 1399 - 03:38:59
ایران پرسمان - قهرمان لیگ نوزدهم توانست در دومین هفته از لیگ بیستم اولین پیروزی فصلش را مقابل صنعت نفت آبادان جشن بگیرد. مطلب زیر 6 نکته از این بازی را در بر می‌گیرد...

به گزارش جام نیوز ، قهرمان لیگ نوزدهم توانست در دومین هفته از لیگ بیستم اولین پیروزی فصلش را مقابل صنعت نفت آبادان جشن بگیرد. مطلب زیر 6 نکته از این بازی را در بر می‌گیرد... 
1- وقتی جای خالی رسن کاملاً حس شد
با توجه به شرایطی که بشار رسن داشت، یحیی تصمیم گرفت از این بازیکن در ترکیب اصلی تیمش استفاده نکند اما با نبود او به وضوح میزان خلاقیت بازی پرسپولیس کاهش پیدا کرده و در نبود این بازیکن، تیم در بازیسازی دچار مشکل شده بود.
2- سرحال بودن نوراللهی و نعمتی
در روزی که تقریباً تمام بازیکنان پرسپولیس آماده و سرحال بودند، احمد نوراللهی در میانه میدان و سیامک نعمتی در فاز تهاجمی پرسپولیس آماده‌ترین بودند. احمد در میانه میدان تقریباً در هر دو بخش تدافعی و تهاجمی حضور پررنگی داشت و روز بسیار خوبی را سپری کرد و سیامک هم در تمام حملات پرسپولیس نقش داشت و هر جا که خطری روی دروازه حریف ایجاد می‌شد، نام او برده می‌شد تا در مجموع یکی از دلایل برد پرسپولیس، حسابی سرحال بودن این دو بازیکن باشد.
3- فشار زیاد پرسپولیس تا قبل از رسیدن به گل
در 15 دقیقه پایانی نیمه نخست فشار پرسپولیس برای رسیدن به گل به اوج خود رسید و در نتیجه همین فشار زیاد هم مدافعان حریف مجبور به دادن پنالتی شدند. البته ناگفته نماند سرخ‌ها به‌رغم میدان‌داری در کل زمان این بازی خیلی موفق به ایجاد موقعیت گل نمی‌شدند اما انصافاً در این 15 دقیقه آنها یک بازی خوب توأم با ایجاد موقعیت گلزنی را خلق کردند که نتیجه آن هم رسیدن به تک‌گل 3 امتیازی این بازی بود.
4- نقش دو مدافع میانی پرسپولیس برای 3 امتیاز
در صحنه‌ای که داور خطای پنالتی اعلام کرد، رد پای دو مدافع میانی پرسپولیس دیده می‌شود، در این لحظه جلال حسینی با پاسی که در پشت محوطه جریمه برای کنعانی‌زادگان و در داخل محوطه جریمه صادر کرد، نقش اول را داشت و سپس حرکت خوب کنعانی‌زادگان در داخل محوطه جریمه که باعث خطای پنالتی شد و در ادامه هم سیامک نعمتی که البته در این بازی استثنائاً جزو مدافعان نبود، زننده گل از روی نقطه پنالتی بود. در مجموع نقش مدافعان میانی پرسپولیس در ثبت این گل و کسب 3 امتیاز پررنگ‌تر از دیگر بازیکنان بود 
5- تنها برنامه صنعت نفت در ضدحملات
پورموسوی که خوب می‌دانست بازی سختی را مقابل قهرمان لیگ نوزدهم پیش‌رو دارد تمام تمرکزش را برای کسب یک امتیاز گذاشت. او در ضدحملات تمام توان خود را به جناح راست خود منتقل کرد و حسن بیتسعید را در سمت راست خط حمله‌اش گذاشت اما تیم او حتی برای یک بار هم در این زمینه و کامل کردن این نقشه موفق عمل نکرد تا دروازه پرسپولیس بدون گزند بسته بماند.
6- برگ برنده پرسپولیس، ندادن فرصت ضدحمله به حریف
بازیکنان پرسپولیس در این بازی به‌رغم اینکه مالکیت توپ را در اختیار داشتند اما حتی برای یک بار هم به حریف خود فرصت ضدحمله ندادند و این یکی از فاکتورهای مهم برای تیمی است که قصد دارد در نیمه زمین حریف به گردش توپ و ایجاد موقعیت بپردازد، کاری که انصافاً تیم یحیی از پس آن بسیار خوب برآمد.
خبر ورزشی 

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/222128/6-نکته-از-پرسپولیس-صنعت؛-برگ-برنده
بستن   چاپ