ایران پرسمان
حکیم: ترور شهید فخری زاده خللی در پیشرفت ایران ایجاد نمی‌کند
شنبه 8 آذر 1399 - 22:37:46
ایران پرسمان - ایرنا / سید "ضرغام حسینی" نماینده سید عمار الحکیم و جریان حکمت ملی عراق در تهران در پیامی اقدام تروریستی که منجر به شهادت "محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی ایران شد، بشدت محکوم کرد و افزود که این کار خللی در پیشرفت ایران ایجاد نخواهد کرد.
به گزارش کانال تلگرامی الحکیم، در پیام حسینی آمده است: تروریسم و ترور همواره محکوم بوده و این اقدام جنایتکارانه نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.
وی افزود: انتظار می‌رود جامعه جهانی، نهادها و سازمان‌های بین‌المللی نسبت به این اقدامات واکنشی قاطع نشان دهند.
نماینده الحکیم ضمن تبریک و تسلیت شهادت دانشمند ایرانی به آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران، در این پیام آورده است: همچون گذشته، این اقدامات جنایتکارانه و ناجوانمردانه نه تنها خللی در راه پیشرفت و توسعه کشور ایران در راه علم و فناوری ایجاد نخواهد کرد، بلکه این کشور روز به روز در این راه مصمم‌تر خواهد شد.
محسن فخری زاده از دانشمندان ممتاز هسته ای و دفاعی عصر دیروز در حمله تروریستی در منطقه آبسرد استان تهران به شهادت رسید.
محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران دیروز در واکنش به ترور و شهادت فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به نقش رژیم اسرائیل در این عملیات تروریستی اشاره کرد و از جامعه جهانی و بخصوص اتحادیه اروپا خواست تا این اقدام تروریستی دولتی را محکوم کنند.
سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با صدور بیانیه‌ای ترور شهید «محسن فخری زاده» را اقدامی جنایتکارانه خواند.
در این بیانیه آمده است: در این دوران پر ابهام، بیش از هر زمان دیگری ضروری است که تمام طرف‌ها آرامش خود را حفظ و خویشتن‌داری کنند تا از تشدید اوضاع که به نفع هیچ‌کس نیست جلوگیری شود.
پیش از این سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز در واکنش به ترور شهید فخری‌زاده، بر لزوم جلوگیری از اقداماتی‌که منجر به تشدید تنش‌ها در منطقه می‌شود، تاکیدکرد.
«فرهان حق» سخنگوی سازمان ملل نیز در نیویورک به آژانس مطبوعاتی آلمان گفت که گزارش های مربوط به این حادثه را دریافت کرده است. وی تاکید کرد: «ما خواستار خویشتنداری هستیم و ضروری می دانیم که از اقداماتی که منجر به تشدید تنش در منطقه می شود جلوگیری کنیم.»

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/224286/حکیم--ترور-شهید-فخری-زاده-خللی-در-پیشرفت-ایران-ایجاد-نمی‌کند
بستن   چاپ