ایران پرسمان
128 هزار ایلامی واجد دریافت تسهیلات معیشتی هستند
سه شنبه 11 آذر 1399 - 11:23:50
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: 128 هزار و 928 خانوار ایلامی در قالب 427 هزار و 957 نفر واجد شرایط حمایت جبرانی دولت برای کمک هزینه معیشت خانوارهای کم درآمد هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، شکراله شیرخانی گفت: تمامی افرادی که در نوبت قبل وام کرونای معیشتی دریافت کرده‌اند و درآمد ثابت ندارند، می‌توانند متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی باشند .
وی افزود: 148 هزار و 100 خانوار در قالب 510 هزار و 559 نفر در استان مشمول دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی بودند و از این تسهیلات استفاده کردند .
شیرخانی یادآور شد: متقاضیان کد ملی خود را یک بار از تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره 6369 ارسال کنند .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: پیامک سرپرست خانوارها از امروز تا سه شنبه 11 آذر به مدت یک هفته دریافت می شود و پس از پایان مهلت ارسال پیامک توسط سرپرست خانوارها، یک هفته از 12 آذر تا 19 آذر، داده های اطلاعاتی پایش خواهد شد .
شیرخانی با بیان اینکه در هفته سوم از 20 آذر تا 27 آذر به پیامک های دریافتی مشمول با سرشماره v.refah پاسخ داده می شود، اظهارکرد: بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی با نرخ کارمزد چهار درصد با اقساط 30 ماهه و از منابع یارانه معیشتی ماهانه خانوار خواهد بود .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام همچنین در خصوص کمک بلاعوض ماهانه مبلغ 100 هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانوار، گفت: این مبلغ از آذرماه تا پایان سال جاری به مدت چهار ماه، به سرپرست خانوار پرداخت می‌شود و تعداد اعضای خانواده نیز با توجه به زمان پرداخت وام اول یعنی فروردین سال 1399 در نظر گرفته می‌شود .
به گفته شیرخانی، افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت های دولتی یا نهادهای عمومی غیر دولتی، بازنشستگان، بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق های بازنشستگی شامل این طرح نمی شوند .

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/225123/128-هزار-ایلامی-واجد-دریافت-تسهیلات-معیشتی-هستند
بستن   چاپ