ایران پرسمان
آمریکا 2 پایگاه بزرگ خود در افغانستان را حفظ می‌کند
پنجشنبه 13 آذر 1399 - 09:37:00
ایران پرسمان - مهر / رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که همگام با طرح کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان، واشنگتن 2 پایگاه بزرگ خود در این کشور را حفظ خواهد کرد.
به نقل از خبرگزاری رویترز، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که همگام با طرح کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان به 2 هزار و 500 نفر از 15 ژانویه سال 2021، 2 پایگاه بزرگ آمریکا در این کشور حفظ خواهند شد.
بر اساس اعلام این خبرگزاری، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشست مجازی اندیشکده «بروکینگز» در این خصوص اعلام کرد که علاوه بر 2 پایگاه بزرگ، واشنگتن چندین پایگاه اقماری را نیز در این کشور نگه می دارد.
وی ادعا کرد که ارتش آمریکا در افغانستان 2 مأموریت اصلی خود را ادامه خواهد داد؛ اول آموزش نیروهای امنیتی افغانستان برای مقابله با طالبان و دوم، اجرای عملیات‌های ضدتروریستی علیه تروریست‌های داعش و القاعده.
این در حالیست که «مارک میلی» از اعلام نام پایگاه‌های نظامی که قرار است در افغانستان تعطیل شوند و یا این 2 پایگاه خودداری کرد.
گفتنی است، پس از حمله ائتلاف به سرکردگی آمریکا به افغانستان در سال 2001 میلادی به بهانه مبارزه با تروریسم، آمارها آشکارا نشان می دهد که میزان خشونت، حملات تروریستی و ناامنی در این کشور همواره رو به افزایش بوده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/225975/آمریکا-2-پایگاه-بزرگ-خود-در-افغانستان-را-حفظ-می‌کند
بستن   چاپ