ایران پرسمان
پیام‌های نشست سری نتانیاهو و بن‌سلمان از زبان نویسنده صهیونیست
جمعه 14 آذر 1399 - 2:49:05 AM
ایران پرسمان - تسنیم / یک نویسنده صهیونیست پیام‌های دیدار مخفیانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ولیعهد سعودی به دولت جدید آمریکا و همچنین موانع عادی‌سازی روابط ریاض با تل آویو را افشا کرد.
به نقل از عربی 21، «ویزیت رابینا» یک نویسنده صهیونیستی در گزارشی نوشت که سفر مخفیانه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان تلاشی برای تشکیل یک جبهه در خاورمیانه در برابر «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا تلقی می‌شود؛ چرا که رویکرد سیاسی دولت جدید آمریکا بر محور تل‌آویو و ریاض تاثیر می‌گذارد.
این نویسنده صهیونیست افزود که به نظر می‌رسد دیدار مخفیانه نتانیاهو با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی مقدمه سفر نتانیاهو به بحرین و امارات باشد، جایی که وی با «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین و «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی دیدار خواهد کرد و این برنامه جدید اسرائیل بعد از توافق با امارات و بحرین است.
وی در ادامه تاکید کرد: انتظار می‌رود که دیدار نتانیاهو و بن سلمان منجر به ایجاد روابط دیپلماتیک میان دو طرف شود؛ اما با توجه به اینکه عربستان سعودی رهبر جهان عرب و قیم اماکن مقدس اسلامی است؛ بنابراین روابط با اسرائیل با وجود همه پیوندها، مصاحبه‌ها و جلسات هنوز تابو بوده و عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل وابسته به حل مسئله درگیری با فلسطینیان است.
این نویسنده اسرائیلی نوشت: طبیعی است که عربستان سعودی به دنبال تحکیم روابط خود با بایدن برای سازش با اسرائیل باشد. اگرچه ایجاد روابط دیپلماتیک با اسرائیل ممکن است آخرین هدیه عربستان به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا باشد؛ اما این اقدام بخشی از یک گام بلند مدت برای مهار اقدامات دولت جدید واشنگتن علیه ریاض به دلیل کارنامه سیاه عربستان در زمینه حقوق بشر و ترور «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی است.
در ادامه این گزارش آمده است: احتمال عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل در شرایط کنونی بسیار کم است؛ چرا که این امر ممکن است رسیدن محمد بن سلمان به تاج و تخت را به خطر بیندازد؛ درحالی که وی برای رسیدن به پادشاهی بسیاری از افراد آل سعود را با زندانی و شکنجه از صحنه سیاست حذف کرده است. بنابراین مسئله جانشینی به ولیعهد جوان اجازه نمی‌دهد که در شرایط کنونی به سوی عادی‌سازی روابط با اسرائیل برود.
نویسنده مذکور اظهار داشت که اما مسئله دیگری که مانع عادی‌سازی روابط عربستان با اسرائیل، مسئله قدس است. مقامات سعودی در صورت سازش با اسرائیل از موضع مکه و مسلمانان در برابر قدس نگران هستند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/226079/پیام‌های-نشست-سری-نتانیاهو-و-بن‌سلمان-از-زبان-نویسنده-صهیونیست
بستن   چاپ