ایران پرسمان
احتمال فوت 200 هزار آمریکایی دیگر بر اثر کرونا تا 3 ماه آینده
جمعه 14 آذر 1399 - 2:49:24 AM
ایران پرسمان - تسنیم / مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا نسبت به خطر فوت 200 هزار آمریکایی دیگر طی 3 ماه آینده بر اثر ابتلا به ویروس کرونا هشدار داده است.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، رابرت ردفیلد مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا چهارشنبه در اظهاراتی گفت: اگر مردم تدابیر و توصیه های بهداشتی مثل استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت نکنند، این خطر وجود دارد که طی 3 ماه آینده بیش از 200 هزار نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست بدهند.
وی افزود: واقعیت این است که در ماه های دسامبر ژانویه و فوریه واقعا سخت و دشوار خواهد بود. من واقعا بر این باورم که 3 ماه آینده سخت ترین زمان و شرایط در تاریخ بهداشت و سلامت عمومی این کشور خواهد بود.
سیستم بهداشت و درمان آمریکا تحت فشار شدیدی قرار دارد و تاکنون حداقل 270 هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند که تنها 2600 نفر مربوط به روز سه شنبه بوده است.
ردفیلد افزود: بیش از 90 درصد بیمارستان ها در وضعیت قرمز قرار دارند. متاسفانه فکر می کنم تا قبل از فوریه تعداد تلفات ویروس کرونا در آمریکا به بیش از 450 هزار نفر خواهد رسید.
این مقام ارشد بهداشتی آمریکا اظهار داشت: چالش اصلی این است که این ویروس تنها با همکاری و رعایت نیمی از مردم، مهار نخواهد شد. همه ما باید هوشیار و مراقب باشیم. یکی از مسائلی که موجب ناامیدی و دلسردی کارکنان و مقام های بهداشت و درمان شده است، بی توجهی مردم به استفاده از ماسک است. وقت بحث و جدل درباره اینکه از ماسک استفاده کنیم یا نه، تمام شده است. ما شواهد علمی روشنی داریم. در ایالت هایی که استفاده از ماسک اجباری بوده، روند شیوع ویروس کاهش معناداری داشته و در ایالت هایی که استفاده از ماسک اجباری نبوده، شاهد رشد 100 درصدی موارد ابتلا هستیم.
آمارهای COVID Tracking Project حاکی است تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های آمریکا روز چهارشنبه به بیش از 100226 نفر رسیده است. این برای نخستین بار است که تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های آمریکا به بیش از 100 هزار نفر رسیده است.
افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان و بیماران بستری در بیمارستان های آمریکا در حالی است که کارشناسان و مقام های بهداشتی نسبت به خطر شیوع گسترده تر این ویروس در فصل زمستان هشدار داده‌اند.
این تحولات در شرایطی است که تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های آمریکا تنها 6 روز قبل به بیش از 90 هزار نفر رسیده بود.
مقام های بهداشت و درمان آمریکا پیش از این نسبت به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا به خاطر تعطیلات عید شکرگزاری هشدار داده بودند ولی میلیون ها آمریکایی بدون توجه به این هشدارها به سفر رفتند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/226085/احتمال-فوت-200-هزار-آمریکایی-دیگر-بر-اثر-کرونا-تا-3-ماه-آینده
بستن   چاپ