ایران پرسمان
5 راه که بعد از شکست عشقی، به زندگی عادی خود برگردید
جمعه 14 آذر 1399 - 03:02:02
ایران پرسمان - یوکن / جدایی و شکست عشقی یکی از تلخ‌ترین تجربیات یک رابطه عاطفی است. خیلی از زوج‌ها بعد از ماه‌ها یا حتی سال‌ها بعد از طلاق قادر به پذیرش این شرایط نیستند، زیرا زخم جدایی یک شبه التیام نمی‌یابد. با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم چطور بعد از شکست عشقی به زندگی روزانه‌تان برگردید.
هرچقدر مدت بیشتری باهم زندگی کرده و عشق بیشتری در رابطه‌تان باشد، سخت‌تر می‌توانید شکست عشقی‌تان را بپذیرید و با شرایط جدید کنار بیایید. خصوصا زوج‌هایی که بعد از جدایی امیدوارند همسر قبلی‌شان برگردد، دیرتر با شکست رابطه‌شان کنار می‌آیند و به زندگی عادی برمی‌گردند. همین روزنه‌ی امید شرایط را سخت‌تر می‌کند و باعث می‌شود زخم جدایی به این زودی‌ها التیام پیدا نکند.
در ادامه روی صحبت‌مان با زوج‌هایی است که هنوز جدایی را نپذیرفته و روزهای سخت را پشت سر نگذاشته‌اند. بدون شک، شکست عشقی پایان زندگی نیست و باید به زندگی عادی برگردید. اکنون توصیه‌هایی برایتان داریم که به شما کمک می‌کند توصیه‌های عشقی را با موفقیت پشت سر بگذارید و در آینده از این تجربیات مفید استفاده کنید.
1. در شبکه‌های اجتماعی با عشق سابق‌تان ارتباط نداشته باشید
حقیقتا کار بسیار سختی است، اما این شرایط را تحمل کنید و نامزد/همسر سابق‌تان را از تمام صفحات اجتماعی‌تان حذف کنید تا هیچ ردپایی از او باقی نماند. البته اگر حساب کاربری طرف مقابل برای همه قابل مشاهده باشد، کارتان کمی سخت‌تر است، چون حتی اگر او را از لیست مخاطبان‌تان حذف کنید، باز هم ممکن است وسوسه شوید به صفحه‌ی او بروید و به حس کنجکاوی‌تان پاسخ دهید.
حتما می‌دانید شبکه‌های اجتماعی احساس صمیمیت و نزدیکی ایجاد می‌کند. این احساس در مورد خانواده و دوستان بسیار خوب است، به خصوص اگر در شهر یا کشور دیگری زندگی می‌کنید، به واسطه شبکه‌های اجتماعی می‌توانید با اعضای خانواده و دوستان‌تان ارتباط نزدیک برقرار کنید. اما ارتباط مجازی با کسی که با او تجربه‌ی شکست عشقی داشته‌اید، شرایطی ایجاد می‌کند که سخت‌تر می‌توانید با جدایی کنار بیایید و شکست عشقی خود را بپذیرید.
برخی افراد با اینکه سال‌ها از طلاق رسمی‌شان می‌گذرد و هیچ برخوردی هم با همدیگر نداشته‌اند، اما چون مدام طرف مقابل را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند، به سختی می‌توانند این جدایی را بپذیرند و به زندگی عادی برگردند. پس بهتر است بعد از پایان دادن به یک رابطه عاطفی، به هیچ وجه صفحات اجتماعی عشق سابق‌تان را دنبال نکنید.

ایران پرسمان

2. شماره تماس او را از لیست مخاطبان‌تان پاک کنید
اگر دچار شکست عشقی شده‌اید و پیوند بین‌تان به طور کامل قطع شده است و هیچ دلیلی برای ارتباط با همدیگر ندارید، شماره تماس او را از لیست مخاطبان‌تان پاک کنید. ما معمولا عادت داریم شماره‌هایی که نیاز نداریم را هم در لیست مخاطبان‌مان نگه داریم. باید سعی کنید هر چیزی که بعد از جدایی شما را به همدیگر وصل می‌کند، کنار بگذارید تا راحت‌تر بتوانید به زندگی عادی برگردید و زخم جدایی را التیام دهید و رابطه‌ی جدیدی را شروع کنید.
3. قبول کنید که دیگر برای هم مناسب نیستید
در هر رابطه‌ای فرازونشیب‌هایی وجود دارد و همین فرازونشیب‌ها ممکن است به رابطه آسیب بزند و از دوام آن بکاهد. هر چند وقت که با همدیگر زندگی کرده‌اید و عاشق هم بودید، اگر رابطه‌تان هیچ فایده‌ای ندارد، همینجا بپذیرید برای همدیگر مناسب نیستید و باید به رابطه‌تان پایان دهید.
شاید در آغاز رابطه‌تان زوج خوبی برای هم به نظر برسید، اما حقیقت این است که شرایط و آدم‌ها با گذر زمان تغییر می‌کند و گاهی لازم است از هم فاصله بگیریم و شکست عشقی را بپذیریم. ممکن است انتخاب اول‌تان برای زندگی تا پایان عمر مناسب نباشد، اما باید قبول کنید که گاهی این حقیقت در طی زمان به دست می‌آید و اگر مدتی را با هم سپری نمی‌کردید، نمی‌توانستید به این نتیجه‌ی مهم برسید.
4. هیچ حرفی را در دل‌تان نگه ندارید
به جای اینکه تمام حرف‌ها را درون خود بریزید و تنها داغون شوید، تمام چیزهایی که باعث ناراحتی‌تان شده است، روی کاغذ بیاورید و با نوشتن خودتان را تخلیه کنید. هدف این نیست که نامه را به دست عشق سابق‌تان برسانید، بلکه تنها برای آن است که احساسات‌تان را بدون هیچ کم و کاستی بیرون بریزید و سبک شوید. اگر فکر می‌کنید حرف زدن رودررو موثرتر است، ممکن است نامه نوشتن کمکی به بهبود حالتان نکند. اما اگر به دنبال صحبت رودررو نیستید، نامه‌ای که تمام حرف‌های دلتان در آن نوشته می‌شود، انتخاب خوبی است. البته نامه‌ی سوزناکی که اصلا قصد ارسالش را ندارید.
5. بعد از التیام، به شروع رابطه‌ای جدید فکر کنید
نباید بعد از شکست عشقی به سرعت به دنبال شروع رابطه‌ای جدید باشید. وقتی رابطه‌ی جدیدی را شروع کنید که بدانید چه خصوصیاتی در طرف مقابل وجود دارد که به دنبال آنها هستید و چه خصوصیاتی را در او نمی پسندید. بعد از اینکه کمی تنها ماندید و با شکست عشقی‌تان کنار آمدید و به زندگی عادی برگشتید، فکر خوبی است که به دنبال شروع یک رابطه‌ی جدید باشید.
برای اینکه بدانید برای شروع رابطه جدید آماده هستید یا نه باید احساسات‌تان را درنظر بگیرید. اگر می‌خواهید وارد رابطه جدیدی شوید تا تنها خلاء نبود عشق قبلی‌تان را پر کنید، یعنی هنوز شروع رابطه جدید به صلاح‌تان نیست و آمادگی لازم برای ورود به رابطه جدید را ندارید. 
اما اگر خود را با شرایط جدید وفق داده، به زندگی عادی برگشته‌اید، روی احساسات‌تان تسلط کامل دارید و از مواجهه با مسیر جدیدی که پیش رویتان قرار گرفته است، احساس شادابی و هیجان می‌کنید، به احتمال زیاد برای ورود به رابطه جدید آماده هستید و بهتر است رابطه‌‌ی دیگری را تجربه کنید.
شکست عشقی تجربه‌ای سخت و دردناک است، اما اگر می‌خواهید هر چه زودتر این تجربه‌ی تلخ را پشت سر بگذارید، خودتان را از رابطه‌ی اشتباهی که داشتید، بیرون بکشید و تمام چیزهایی که شما را به یاد عشق قبلی‌تان می‌اندازد دور بریزید.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/226230/5-راه-که-بعد-از-شکست-عشقی،-به-زندگی-عادی-خود-برگردید
بستن   چاپ