ایران پرسمان
ابتکار خبر داد:
حمایت خاص از اقشار مختلف زنان در لایحه بودجه 1400
جمعه 14 آذر 1399 - 03:03:25
ایران پرسمان - در تبصره 14، تامین بودجه حق بیمه سهم دولت اقشار خاص از جمله قالیبافان، شاغلان صنایع دستی شناسه دار و زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست در نظر گرفته شده است.

در تبصره 14، تامین بودجه حق بیمه سهم دولت اقشار خاص از جمله قالیبافان، شاغلان صنایع دستی شناسه دار و زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست در نظر گرفته شده است. معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در رشته توئیتی به تشریح وضعیت زنان در لایحه بودجه 1400 پرداخت و نوشت: لایحه #بودجه_1400 که مسائل مهم کشور در موضوعات اقتصادی، اشتغال و کرونا را در نظر دارد، موضوع حمایت از اقشار مختلف زنان را غیر از حوزه عمومی، به طور خاص نیز دیده است .
معصومه ابتکار در یکی از این توئیت ها، به تامین حق بیمه سهم دولت اقشار خاص از جمله قالیبافان اشاره کرد و نوشت: در تبصره 14، تامین بودجه حق بیمه سهم دولت اقشار خاص از جمله قالیبافان، شاغلان صنایع دستی شناسه دار و زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست در نظر گرفته شده است .
معاون رئیس جمهوری در توئیتی دیگر یادآور شد: در تبصره 16 الف، برای حمایت از ازدواج جوانان بانک مرکزی موظف شده تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج‌های پس از 97.1.1، 50 میلیون تومان وام دهد .
به نوشته ابتکار، در تبصره 16 ب 1، اولویت وام های اشتغال سازمان بهزیستی برای زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است .
وی خاطرنشان کرد: در تبصره 16 بند ج، اختصاص وام قرض الحسنه برای دیه زندانیان نیازمند با اولویت زندانیان زن و زندانیان بدهکار مهریه پیش بینی شده است .
ابتکار در توئیتی دیگر هم نوشت: در تبصره 16 بند ه، در موضوع پشتیبانی از فرزندآوری، بانک مرکزی مکلف است نسبت به پرداخت قرض الحسنه ودیعه مسکن، تسهیلاتی به میزان 70 میلیون تومان با بازپرداخت 20 ساله برای خانوارهای فاقد مسکن که صاحب فرزند سوم در سال های 1399 و 1400 شده پیش بینی شده است .
معاون رئیس جمهوری یادآور شد: در تبصره 16 بند و 4، توانمندسازی صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی پیش بینی شده است. همچنین در تبصره 17 الف، بیمه درمان رایگان برای 30 میلیون نفر که حداقل نیمی از آنها زنان هستند .
وی افزود: در تبصره 11 بند الف 1، تامین کسری اعتبارات دیه محکومان معسر جرائم غیرعمد ناشی از تصادفات با اولویت زنان معسر هم در نظر گرفته شده است .

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/226240/حمایت-خاص-از-اقشار-مختلف-زنان-در-لایحه-بودجه-1400
بستن   چاپ