ایران پرسمان
استقلال توپ‌بازی می‌کرد نه «فوتبال»!
جمعه 14 آذر 1399 - 14:02:56
ایران پرسمان - مسعود اقبالی درباره بازی تیم استقلال روبه‌روی پیکان ابراز تأسف می‌کرد از اینکه تاکتیک، هیچ جایگاهی در بازی این تیم نداشته است!

به گزارش جام نیوز ، مسعود اقبالی درباره بازی تیم استقلال روبه‌روی پیکان ابراز تأسف می‌کرد از اینکه تاکتیک، هیچ جایگاهی در بازی این تیم نداشته است!
*وقتی می‌خواهیم یک بازی را تحلیل کنیم باید از جنبه‌های مختلف به آن نگاه کنیم. ابتدا باید ببینیم استقلال با چه سیستمی بازی می‌کرد. این تیم با دفاع سه نفره خطی بازی می‌کرد که این روش نیازمند در اختیار داشتن مدافعان سرعتی و چالاک است اما تیم پیکان در نیمه اول سعی داشت بازی متعادلی داشته باشد ولی در نیمه دوم به دفاع متراکم رو آورد که برای رسیدن به گل در چنین وضعیتی 3 روش وجود دارد.
*اول حرکات ترکیبی در جناحین و ارسال توپ روی محوطه 6 قدم است تا با استفاده از عناصر سرزن به گل برسید. دوم اینکه شما باید از نیمه زمین با یک و دو کردن‌های مداوم و یا اورلپ توپ را از بازیکنان حریف عبور بدهید و به گل برسید و در روش سوم در تقابل با خطوط دفاعی خیلی شدید و متراکم باید اقدام به زدن شوت از راه دور کرد که استقلال هیچ یک از این سه روش را به کار نبرد.
*بازیکنان استقلال وقتی صاحب توپ می‌شدند، سعی می‌کردند در یک‌سوم میانی زمین با حفظ توپ آن را به جناحین برسانند که البته ما چنین چیزی را در طول 90 دقیقه ندیدیم. در چنین مواقعی باید با بهره‌گیری از چند بازیکن تکنیکی و سرعتی که قابلیت عبور از دفاع روبه‌روی خود را دارند از یار روبه‌رویی رد شوند و با شوت زدن از نقاط مختلف 18 قدم بخت خودشان را برای گلزنی بیشتر کنند که اصلاً چنین چیزی را در استقلال ندیدیم.
*چون تعویض‌هایی که انجام شد هم کارایی لازم را نداشت. اینکه یک مدافع را برای سرزنی در دقایق پایانی به خط حمله اضافه کنیم که تبحری در کار حمله ندارد روشی قدیمی و جزو تفکرات سنتی است. دوستان یک چیزی دیده‌اند یا شنیده‌اند که در دقایق پایانی چنین کارهایی انجام می‌شود. اگر در بارسلونا و رئال‌مادرید مدافعان برای سرزنی جلو می‌روند دلیلش این است که آنها این‌کاره‌اند. من وقتی این سبک فوتبال را در تیم‌های لیگ برتری‌مان می‌بینم افسرده می‌شوم. خیلی از این بازیکنان در حد بازی در لیگ برتر نیستند.
*استقلال «فوتبال» بازی نمی‌کرد بلکه «توپ‌بازی» در دستور کارش بود. یکسری پاس به هم می‌دادند و تاکتیک خاصی نمی‌دیدیم که بتوان گفت استقلال در حال اجرای آن است. فقط پشت خط دفاعی و هافبک پیکان توپ رد و بدل می‌کردند و در نهایت رو به بازی مستقیم آورده بودند که این روش‌ها برای سه دهه پیش است!
خبر ورزشی 

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/226301/استقلال-توپ‌بازی-می‌کرد-نه-«فوتبال»!
بستن   چاپ