ایران پرسمان
فشار مجازی علیه سرمربی استقلال
جمعه 14 آذر 1399 - 14:03:02
ایران پرسمان - بعد از تساوی استقلال مقابل پیکان هجمه‌های عظیمی علیه کادر فنی استقلال به پا شده و بسیاری از هواداران استقلال که دست‌شان از استادیوم‌ها کوتاه است انتقاد‌های تندی علیه سرمربی استقلال منتشر کرده‌اند.

به گزارش جام نیوز ، بعد از تساوی استقلال مقابل پیکان هجمه‌های عظیمی علیه کادر فنی استقلال به پا شده و بسیاری از هواداران استقلال که دست‌شان از استادیوم‌ها کوتاه است انتقاد‌های تندی علیه سرمربی استقلال منتشر کرده‌اند. استقلال در شرایطی این فضا را تجربه می‌کند که از چهار بازی صاحب 7 امتیاز شده است اما اینطور که پیدا است شکل بازی و ناتوانی در اجرای درست تاکتیک‌های هجومی و بازی بیش از حد محتاطانه محمود فکری سبب به وجود آمدن هجمه‌های بسیار علیه سرمربی استقلال شده است. بسیاری از هواداران استقلال بر این باورند که با این سبک و سیاق تیم‌شان در لیگ برتر به نقطه روشنی نخواهد رسید و همان اتفاقاتی که در سال‌های اخیر رخ داده دوباره تکرار و دست استقلال از رسیدن به جام قهرمانی کوتاه خواهد ماند.
عمده دلیلی که سبب شده هواداران استقلال از سبک بازی تیم‌شان راضی نباشند تجربه بازی‌های سراسر هجومی با استراماچونی است؛ مردی که فصل پیش توانست یکی از هجومی‌ترین تیم‌های تاریخ استقلال را پدید آورد و از بازیکنانی که به نظر می‌رسید عمرشان در فوتبال به پایان رسیده بازیکنانی ارزشمند و تأثیرگذار پدید آورد. هوادارا‌ن استقلال با چنین پیشینه‌ای به فصل بیستم رسیده‌اند اما با مردی روی نیمکت خود مواجه شده‌اند که علاقه چندانی به بازی‌های هجومی ندارد و بیشتر فوتبالی محتاطانه را ارائه می‌کند.
سیل انتقاد‌ها به حدی است که ‌حتی جمع کثیری از هوادارا‌ن استقلال در صفحات مجازی خواستار تجدید نظر در کادر فنی هم هستند و اعتقاد دارند کادرفنی استقلال باید تقویت شود و گزینه‌هایی که از دانش بالاتری در مربیگری برخوردارند در کنار فکری قرار بگیرند. حتی برخی نیز پا را ‌فراتر می‌گذارند و نام دیگر گزینه‌ها را به زبان می‌آورند. نام الکساندر نوری، محمد تقوی و حتی جواد نکونام را برخی جریان‌های هواداری میان خود دست به دست می‌کنند تا مشخص شود محمود فکری برای تداوم حضور روی نیمکت استقلال نیاز به کسب نتایج قابل قبول و مهم‌تر از آن فوتبالی جذاب دارد.
فکری به جز بازی اول که استقلال در آن میدان تیمی رو به جلو و هجومی جلوه کرد، در باقی بازی‌ها هرگز تیم پرشوری در بخش هجومی نبود.
استقلال بعد از پیروزی 2 بر صفر مقابل مس رفسنجان به فولاد خوزستان که یکی از مدعیان این فصل محسوب می‌شود، باخت تا محمود فکری درهمین اولین قدم یکی از مهم‌ترین بازی‌های خود را با شکست پشت‌سر ‌گذاشته باشد.
بعد از باخت به فولاد تا حدی پیروزی مقابل ماشین‌سازی استقلال را آرام کرد اما این برد نیز در شرایطی به چنگ آمد که استقلال هرگز نمایش جذابی در آن به اجرا‌ نگذاشت و به واقع اگر کاشته میلیچ نبود شاید آن بازی هم با تساوی تمام می‌شد.
با این حال برد مقابل ماشین‌سازی خیلی‌ها را امیدوار می‌کرد تا تیمی متفاوت و تحسین‌برانگیز در بازی با پیکان ظاهر شود اما تمام این پیشگویی‌ها نیز غلط از آب درآمد واستقلال در بازی با پیکان فراتر از ضعیف بود و حتی در برخی دقایق تا آستانه باز شدن دروازه خود نیز پیش رفت.
اینکه روش بازی اشکال دارد یا نوع چینش نفرات در میدان بازی با مشکلاتی رو‌به‌رو است را قطعاً محمود فکری باید پاسخ بدهد. در واقع سرمربی استقلال باید با شتاب بسیار پاسخ این سؤال را دریابد که چه عاملی موجب فرو ریختن اعتبار تیمش در بازی‌های اخیر شده و چه اشتباهاتی تیم او را به این سمت برده که هرگز هوادارا‌ن را راضی نکرده و این هجمه‌های عظیم را به وجود آورده است.
شاید یکی دیگر از دلایل ناراحتی هوادارا‌ن استقلال سبقت پرسپولیس هم باشد. شاید هوادارا‌ن استقلال هرگز تصور نمی‌کردند تیمی که ‌دراین فصل به دلیل محرومیت‌ها فقط یک مهاجم در اختیار دارد، از آنها سبقت بگیرد و به سوی صدر جدول برود اما حالا همین پرسپولیس نصفه و نیمه که تیم ناقصی را روانه لیگ بیستم کرده با 8 امتیاز بالاتر از استقلال قرار دارد وچنانچه فکری و شاگردانش در بازی‌های آتی نیز به همین منوال ظاهر شوند دست هر تیمی را باز می‌گذارند تا مقابل آنها به نتیجه دلخواه دست یابند.
شروع خوب فکری نسبت به فصول اخیر
البته باید به این نکته مهم نیز توجه کرد که استقلال با همین کادرفنی و بازیکنان توانسته شروع خوبی را در لیگ بیستم رقم بزند و به لحاظ امتیازی جلو‌تر از تیم‌های فصول قبل باشد‌ اما آنچه سبب بروز انتقادها شده شکل بازی است که چندان امیدوارکننده به نظر نمی‌رسد. از سویی باید به این نکته مهم هم توجه داشت که ناکامی‌های چند ساله استقلال در رسیدن به قهرمانی لیگ برتر تأثیر بسیاری در نوع نگاه هوادارا‌ن به مجموعه کنونی می‌گذارد. در واقع هوادارا‌ن انتظار ندارند یک فصل دیگر را با ناکامی پشت‌سر بگذارند و احیاناً‌ شاهد قهرمانی دوباره رقیب سنتی خود در لیگ برتر باشند. هوادارا‌ن استقلال عمیقاً منتظرند که تیم‌شان طلسم ناکامی را بشکند و شاید به همین دلیل هم هست که دیگر صبر گذشته را ندارند و مربیان خود را تحت فشار می‌گذارند تا هر طور شده این بار جام قهرمانی را به چنگ آورند.
حمیدرضا عرب

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/226302/فشار-مجازی-علیه-سرمربی-استقلال
بستن   چاپ