ایران پرسمان
زنان، وارث نور و خرد و روشنی
سه شنبه 18 آذر 1399 - 19:43:58
ایران پرسمان -

ایران پرسمان


کلمه زن آدمی را به یاد زندگی، لطافت، توانایی و محبت می‌اندازد. انسان‌های بزرگ از زنان به بزرگی و نیکی یاد کرده‌اند.
زنان در همه دوره‌ها، چه در ایران و چه در کشورهای دیگر نقشی بسزا در پیشرفت علم و تمدن داشته‌اند اما هنوز به جایگاه والایی که لایق آن هستند، نرسیده‌اند. 
متاسفانه تنها شمار اندکی از زنان به پست‌های مدیریتی ایران گماشته شده‌اند و شمار آنها در پست‌های مدیریتی سطح بالاتر کمتر است، اما باوجود موانع بسیار همچنان مقاومت و ایستادگی می‌کنند.
این مقاومت‌ها به صورت‌های مختلفی است مثل انطباق با مهارت‌ها در سازمان، صبر و بردباری، مسئولیت‌پذیری، دلسوزی و.... زنان فقط در عرصه‌های نبرد و جبهه‌های جنگ مقاومت نکردند بلکه مقاومت‌شان همچنان ادامه دارد. پس چرا ما فقط با مصلحت به قضیه نگاه می‌کنیم و کلی‌نگرتر نیستیم!؟ 
بسیاری از کسب‌وکارها اگر توسط زنان مدیریت شوند، نتایج بهتری خواهند داشت، چون زنان رویکرد متفاوتی در قبال کار دارند و بیشتر دوست دارند در فضای برابر کار کنند و تمایل دارند که کارها برپایه توافق و دوستی پیش برود و همه در آن مشارکت داشته باشند. 
فضای مردسالارانه که در بسیاری از ادارات و مراکز کاری بخش خصوصی وجود دارد، باید دگرگون شود. زنان وارث نور و خرد و روشنی‌اند. 
پس باید از ابتدا شروع به ساختن سازمان‌ها و ساختار سلسله‌مراتبی آنها کنیم، چون ساختار سلسله‌مراتبی که به‌دست مردان ساخته شده‌ را نمی‌توان با مدیریت زنانه پیش برد. این سازمان‌ها بسیار پیچیده و مکانیکی 
هستند. 
وقت آن است که بسیاری از زنان در عرصه‌های مدیریتی و حتی بالاتر قرار بگیرند و اگر مدیران مردی هم حضور دارند، مدیریت را به شیوه زنانه آغاز کنند و درک، یکدلی، همفکری و احساسات کلامی بیشتری را در مدیریت خود به‌کار گیرند. 
سازمان بورس هم باید برای مدیریت سراغ زنان برود. خانم لیندا راشکی، یکی از تحلیلگران و معامله‌گران مطرح سهام در جهان است که نظریه ساده‌شان هنوز هم در خرید و فروش سهام در بین معامله‌گران جهان و ایران استفاده می‌شود.
با همین مثال متوجه می‌شویم که زنان چقدر تاثیرگذار هستند و به چه موارد ساده‌ای با دقت نگاه می‌کنند و می‌توانند تاثیرگذاری‌های بسیاری در توسعه و مدیریت کشور داشته باشند. 
کلام آخر اینکه زنان جمعیت را افزایش می‌دهند اما به‌ندرت دیده شده که آن را اداره کنند، چرا باید چنین باشد؟
منبع: روزنامه سمت/ نیما بیات


http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/227430/زنان،-وارث-نور-و-خرد-و-روشنی
بستن   چاپ