ایران پرسمان
کنفرانس خبری روحانی و شنیزو آبه؛ روحانی: اگر جنگی علیه ما بخواهد شروع شود پاسخ بسیار قاطعی خواهیم داد
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 21:09:20
ایران پرسمان -
کنفرانس خبری روحانی و شنیزو آبه؛ روحانی: اگر جنگی علیه ما بخواهد شروع شود پاسخ بسیار قاطعی خواهیم داد
٠
٠
انتخاب /حسن روحانی، رئیس جمهور و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، نشست خبری مشترک خود را آغاز کردند. آقای آبه برای مذاکره با مقام‌های ارشد ایرانی به تهران سفر کرده است.
روحانی در کنفرانس خبری با شنیزو ابه:
از اینکه شخص اقای نخست وزیر مصمم به توسعه روابط در حوزه های منطقه ، اقتصادی و بین المللی هستند، استقبال می کنیم.
ما امروز در جلسه خصوصی و در جلسه دو هیات، در خصوص روابط دوجانبه از جمله سرمایه گذاری ژاپن در جنوب ایران، سواحل مکران و چابهار صحبت کردیم.
از اینکه ژاپن علاقمندبه ادامه خرید نفت ایران و حل و فصل روابط مالی بین دو کشور هست، استقبال میکنیم و توسعه روابط دو کشور را تضمین می کند.
ما علاوه بر مسائل مربوط به روابط دو جانبه، راجع به بحث امنیت و تنش زدایی در منطقه باهم گفتگو کردیم.
خوشحالیم که هر دو کشور برای ثبات و امنیت منطقه اهمیت بسیار زیادی قائلند و من به اقای نخست وزیر گفتم، ما در منطقه اغاز گر جنگ نیستیم حتی با آمریکا. اما اگر جنگی شروع شود علیه ما، پاسخ قاطعی خواهیم داد.
اقای نخست وزیر نسبت به اینده خوشبینی قابل ملاحظه ای داشتند و می گفتند، من می بینم تغییرات مثبت در راه است.
من به اقای نخست وزیر گفتم که ما علاقمند به ادامه این توافق هستیم و اقداماتی که ایران انجام خواهد داد، در چارچوب برجام و در چارچوب بند 36 برجام خواهد بود.
نخست وزیر ژاپن:
برای اینجانب بسیار اقتحار امیز است که در 90مین سالگرد روابط دو کشور، به ایران سفر کردم و با استقبال گرم و محبت امیزی روبرو شدم.
در واقع، اینجانب راه بسیار طولانی را پیمودم تا به ایران رسیدم. 41 سال پس از سفر نخست وزیر ژاپن انجام شده است.
ژاپن و ایران به عنوان کشورهای کهن و تاریخی و کشورهای بزرگ فرهنگی، از طریق دل های مردم و رفت های آمدهای احساسی و پیوسته را ادامه داده اند

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/23414/کنفرانس-خبری-روحانی-و-شنیزو-آبه؛-روحانی--اگر-جنگی-علیه-ما-بخواهد-شروع-شود-پاسخ-بسیار-قاطعی-خواهیم-داد
بستن   چاپ