ایران پرسمان
باغبان باشی/ حساسیت های زمستانه گل و گیاهان خانگی
چهارشنبه 24 دي 1399 - 22:05:38
ایران پرسمان - جام جم / بنجامین: این گل به سرما حساس است. یکی از دلایل ریزش برگ بنجامین در زمستان، آبیاری و همچنین مه پاشی آن با آب سرد است. برای جلوگیری از این مشکل، روی برگ هایش را با آب ولرم آب پاشی یا به اصطلاح غبارپاشی کنید. در صورت غبارپاشی روزانه دوبار صبح و عصر ریزش برگ ها کاملا متوقف می شود. در صورت ایجاد لکه های قهوه ای روی برگ، غبارپاشی را متوقف کنید. مه پاشی باید از از فاصله 40 تا 50 سانتی متری با آب پاش انجام شود.
پوتوس: یکی از دلایل زرد شدن برگ پوتوس می تواند غبارپاشی آن یا آبیاری اش با آب سرد باشد. بهترین کار در این فصل استفاده از آب ولرم هم دما با محیط خانه و بدون کلر برای غبارپاشی است. همچنین خوب است برای تمیز کردن برگ ها از یک اسفنج مرطوب استفاده کنید.
شمعدانی: اگر دیدید روی برگ ها حالت گرد و خاکی پیدا کرده و شروع به خزان شدن کرده، احتمال دارد مبتلا به کنه شده باشد. عامل اصلی کنه هوای خشک است پس فواصل غبارپاشی را کمتر کنید. پر کردن زیرگلدانی فراموش نشود. این آفت بیشتر تابستان حمله می کند اما اگر شرایط خانه هم برایش مهیا باشد ممکن است به گیاه حمله کند. همچنین اگر دمای خانه خیلی سرد شود یا روی تراس باشد، از سرما می میرد. برای جلوگیری از این اتفاق، می توانید دور آن نایلون ضخیمی بپیچید؛ ولی بهتر است جایی نورگیر در داخل خانه برایش باز کنید تا شادابی اش هم حفظ شود.
حسن یوسف: حسن یوسف ها به سرمای شدید حساسند. بنابراین اگرآنها را پشت پنجره گذشته اید تا برگ هایشان رنگ بگیرد، شب ها حتما آنها را از پنجره دور کنید.
برگ بیدی: گیاهانی که بافت ترد و علفی دارند مثل برگ بیدی اگر در فضای بازی مثل تراس باشند، خشک می شوند. پس قبل از شروع سرما آنها را به داخل خانه منتقل کنید.
پپرومیا برگ قاشقی: اگر روی برگ ها کپک دیدید بلافاصله غبارپاشی را متوقف کنید و گلدان را به جای گرم تری ببرید.
سانسوریا، فیکوس و اکثر نخل ها: این گل ها سازگاری بیشتری با هوای خشک خانه در زمستان دارند اما یک اصل کلی را همیشه یادتان باشد هرچه افزایش رطوبت اطراف گل بیشتر باشد شادابی و عمر آن بیشتر است.
نکته: فیکوس و دیگران گیاهانی که طبیعت گرمسیری دارند به سرمای زیاد حساسند. اگر در مناطق سردسیر زندگی می کنید و در بعضی شب ها ممکن است دما به حد یخبندان برسد، حتما این گل ها را در جای گرم قرار دهید.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/241756/باغبان-باشی--حساسیت-های-زمستانه-گل-و-گیاهان-خانگی
بستن   چاپ