ایران پرسمان
آمریکا باز هم ایران تحریم کرد!
شنبه 27 دي 1399 - 11:31:07
ایران پرسمان - آمریکا چند شرکت در ایران، چین و امارات را به خاطر تجارت با خطوط کشتیرانی ایران تحریم کرد. سه نهاد ایرانی هم به دلیل "گسترش تسلیحات متعارف" مشمول تحریم شده‌اند.

به گزارش جام نیوز ، در ادامه سیاست های خصمانه کاخ سفید علیه مردم ایران، دولت آمریکا با افزایش فشار در روزهای آخر ریاست جمهوری دونالد ترامپ تحریم‌های تازه‌ای را برای چند فرد و نهاد ایرانی وضع کرد.
آمریکا چند شرکت در ایران، چین و امارات را به خاطر تجارت با خطوط کشتیرانی ایران تحریم کرد. سه نهاد ایرانی هم به دلیل "گسترش تسلیحات متعارف" مشمول تحریم شده‌اند.
در میان افراد تحریم شده نام محمدرضا خیابانی مدرس، رئیس شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی و حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه دیده می‌شود. هر دو شرکت یاد شده قبلا توسط آمریکا تحریم شده بودند.
به گزارش سایت خزانه‌داری آمریکا، به غیر از این افراد، دو شهروند چینی و چهار نفر از هنگ‌کنگ به اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به لیست سیاه آمریکا اضافه شدند.
خزانه‌داری آمریکا همچنین شرکت‌های «ایران ترانسفو» و «ترانسفور ماتور توزیع زنگان» را نیز که هر دو در حوزه تولید ترانسفورماتور فعال هستند، به همراه شرکت تولید فولاد خاص ژیانگیاین چین و یک شرکت اماراتی در رابطه با ایران تحریم کرد.
تحریم‌های جدید ایالات متحده در حالی وضعی می‌شود که پنج روز بیشتر به پایان کار دولت دونالد ترامپ باقی نمانده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/242514/آمریکا-باز-هم-ایران-تحریم-کرد!
بستن   چاپ