ایران پرسمان
رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران
پنجشنبه 2 بهمن 1399 - 18:53:03
ایران پرسمان - رابرت مالی، مدیرکل «گروه بین‌المللی بحران» و از مشاورین سابق دو دولت بیل کلینتون و باراک اوباما، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خواهد شد.

به گزارش جام نیوز ، یک منبع آگاه در دولت بایدن این خبر را به «ایندیپندنت فارسی» رسانده است. پیش از این وب‌سایت یهودیِ «جوئیش اینسایدر» در نیویورک از احتمال انتصاب او خبر داده بود. باربارا اسلیوین، کارشناس شورای أتلانتیک نیز در توییتر از احتمال این انتصاب گفته بود.
مالی از دانشگاه ییل لیسانس دارد و فوق لیسانس و دکترایش در زمینه فلسفه سیاسی را از دانشگاه آکسفورد گرفته است. او در ضمن در دانشگاه هاروارد درس حقوق خوانده و یکی از هم‌کلاسی‌هایش در این دانشگاه رئیس آینده او، باراک اوباما، بود.
از اولین شغل‌های مالی پس از اتمام تحصیلات حضور در اتاق فکر «شورای روابط خارجی» در نیویورک بو و در همین غالب بود که کتابی در مورد الجزایر منتشر کرد.
در دولت بیل کلینتون، مالی از 1994 تا 1996 مدیر میز دموکراسی، حقوق بشر و مسائل بشردوستانه در شورای امنیت ملی بود. در سال 1998 او به سمت بسیار مهمی منصوب شد: دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور عرب‌ها و اسرائیل. او این سمت را تا پایان دوران خود در حساس‌ترین دوران مذاکرات اسرائیل و فلسطینی‌ها به عهده داشت. او از جمله در نشست کمپ دیوید 2000 نقش داشت و بعدها روایت غالب از این نشست که علت شکست آن‌ را متوجه یاسر عرفات می‌دانست، رد کرد و گفت ایهود باراک، نخست‌وزیر اسرائیل، نیز نقش داشته است.
مالی اما در دولت دوم اوباما به میز خاورمیانه شورای امنیت ملی آمد و مشاور ویژه اوباما در امور مربوط به سازمان تروریستی داعش شد.
106

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/244492/رابرت-مالی،-نماینده-ویژه-آمریکا-در-امور-ایران
بستن   چاپ