ایران پرسمان
کرونای انگلیسی به 60 کشور رسید
پنجشنبه 2 بهمن 1399 - 18:54:02
ایران پرسمان - سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد کرونای انگلیسی به 60 کشور جهان گسترش یافته است.

به گزارش جام نیوز ، سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه با اعلام این مطلب یادآور شد که نوع بریتانیایی گونه جهش یافته ویروس کرونا به سرعت در حال منتشر شدن در سراسر جهان است و هفته گذشته نمونه‌هایی از آن در 60 کشور و سرزمین مختلف در سراسر جهان شناسایی شده است.
بر اساس آمار تازه که روز چهارشنبه خبر آن منتشر شد، میزان سرایت این گونه جهش یافته از ویروس کرونا که قابلیت انتشار بیشتری نسبت به ویروس اصلی دارد، نسبت به ابتدای هفته گذشته 10 برابر افزایش یافته است.
سازمان جهانی بهداشت در مجله تخصصی هفتگی خود با موضوع بیماری‌های همه‌گیر تصریح کرده که گونه دیگر جهش یافته‌ای که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی مشاهده شد، نیز به سرعت در حال انتشار است و تاکنون در 23 کشور و سرزمین شناسایی شده است.
بنا به این گزارش، گونه جهش یافته شناسایی شده در آفریقای جنوبی نیز همانند ویروس انگلیسی از قابلیت سرایت بسیار بالایی برخوردار است؛ به نحوی که بر اساس آمارهای تازه، تعداد کشورهایی که این ویروس به آنها وارد شده نسبت به ابتدای هفته گذشته سه برابر افزایش داشته است.
سازمان جهانی بهداشت همچنین یادآور شده که در حال بررسی وضعیت انتشار دو گونه جدید جهش یافته دیگر است که یکی از آنها برای نخستین بار در برزیل مشاهده شده و چهار فرد دیگر در ژاپن که از برزیل بازگشته بودند، نیز به آن مبتلا شده‌اند.
اثربخشی واکسن ها در برابر انواع جهش یافته ویروس کرونا از جمله سوال‌هایی است که این روزها بسیار مطرح می‌شود.
به گزارش جام نیوز ، با این حال بر اساس شواهد و گزارش‌هایی که رسانه‌ها و نهاد‌های بهداشتی منتشر کرده‌اند تاکنون هیچ نشانه‌ای دال بر کم‌اثر‌تر بودن واکسن‌ها و داروهای مقابله با ویروس کرونا بر دو گونه جهش یافته جدید مشاهده نشده است.
106

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/244494/کرونای-انگلیسی-به-60-کشور-رسید
بستن   چاپ