ایران پرسمان
جو بایدن شروع نکرده، رکورد اوباما و ترامپ را شکست +عکس
جمعه 3 بهمن 1399 - 08:36:54
ایران پرسمان - جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا با سرعتی کم سابقه 17 فرمان اجرایی را در اولین ساعات کارش امضا کرده است.

به گزارش جام نیوز ، جو بایدن، رئیس جمهوری تازه ایالات متحده، پس از مراسم تحلیف خود با امضای 17 فرمان اجرایی در کاخ سفید، میراث سیاسی دونالد ترامپ، همتای پیشین خود را به چالش کشید.
دونالد ترامپ و باراک اوباما در دو هفته اول کاری خود در کاخ سفید به ترتیب هشت و نه دستور را امضا کرده بودند.
دستور یا فرمان اجرایی یک اقدام مکتوب از سوی رئیس جمهور است که نیازی به تایید از سوی کنگره ندارد.

ایران پرسمان


رئیس جمهور جدید آمریکا مجموعه‌ای از فرمان‌های اجرایی، آیین‌نامه‌ها و دستورها را در راستای لغو سیاست‌های پیشین دونالد ترامپ، به‌ویژه برای مقابله با بحران ویروس کرونا به سازمان‌های و نهادهای مختلف کشورش ابلاغ کرد.
جو بایدن، ممنوعیت صدور ویزای آمریکا برای شهروندان کشورهای عمدتا مسلمان را لغو کرد، ساخت دیوار در مرز مکزیک را متوقف کرد، واشنگتن را به پیمان زیست‌محیطی پاریس بازگرداند و آمریکا را با سازمان جهانی بهداشت آشتی داد. دکتر آنتونی فائوچی حالا بناست سرپرست هیئت ایالات متحده در سازمان جهانی بهداشت باشد.
جو بایدن از تمام هم‌میهنانش خواست یکصد روز ماسک بزنند و زدن ماسک را در ادارات دولتی الزامی کرد و نهادی را برای نظارت بر توزیع واکسن و دارو از سوی کاخ سفید کرد.
شعار هفته آینده بایدن «جنس آمریکایی بخرید» خواهد بود و فرمان اجرایی دولت از نهادها و سازمان‌های دولتی را ملزم به خرید کالا و کسب خدمات از شرکت‌های آمریکایی خواهد کرد.
106

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/244663/جو-بایدن-شروع-نکرده،-رکورد-اوباما-و-ترامپ-را-شکست--عکس
بستن   چاپ