ایران پرسمان
فعال اصولگرا: اهانت به دولت جرم است
شنبه 4 بهمن 1399 - 12:56:07
ایران پرسمان - ایرنا / نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به برنامه‌ اخیر شبکه چهارم سیما که فردی در آن مرتکب اظهاراتی موهن و غیرقابل قبول نسبت به رییس جمهوری و دولت شد اشاره و بیان کرد: اهانت به مقامات کشور و مسوولان دولت از لحاظ قانونی جرم است.
حمیدرضا ترقی روز شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: این نوع رفتار موهن نه تنها مغایر با قانون است بلکه هیچ انطباقی با سیاستهای ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ندارد.
وی ادامه داد: بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، نقد عملکرد دولت باید همراه با انصاف، مشفقانه و همچنین دور از توهین و اهانت باشد زیرا آلودگی نقد به الفاظ و ادبیات توهین‌آمیز مسموع بنوده و هیچ نتیجه‌ای در پی ندارد. 
این فعال سیاسی اصولگرا در مورد پخش اظهارات موهن فردی از طریق صدا و سیما نیز گفت: مسوولیت محتوای سخن در "برنامه‌های زنده تلویزیونی" با گوینده آن است زیرا این امکان که مجری یا صدا و سیما بتوانند برنامه را قطع یا موضوع گفتگو را به سرعت تغییر دهند، به راحتی میسر نیست.
وی افزود: البته صدا و سیما باید پیش از آغاز پخش برنامه‌های زنده تلویزیونی چارچوبهای قانونی را به مصاحبه شوندگان ابلاغ کند تا مطالب و مواضعشان را در همان چارچوب عنوان کنند تا مجبور به عذرخواهی نشوند. 
ترقی ادامه داد: عذرخواهی صدا و سیما در این موضوع نشان می‌دهد غرض و نیتی خاص در پخش این مطالب نبوده و مسوولیت مطالب عنوان شده با گوینده است لذا همان فرد باید پاسخگوی سخنانش باشد.
"احمد جهان‌بزرگی" که عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی معرفی شده، اخیرا در برنامه‌ زنده تلویزیونی با عنوان "زاویه" از شبکه چهارم سیما مطالبی سخیف، موهن و اتهام‌آمیز را نسبت به رییس جمهوری و برخی مسوولان دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت داد که به پس از نشر سریع و گسترده در فضای مجازی بازتاب یافت، با جریحه‌دار کردن افکار عمومی تاکنون در سطحی وسیع واکنشهای به شدت منفی مردم، مسوولان و جریانهای سیاسی را در پی داشته که با محکوم نمودن این فرد و مسوولان پخش آن از صدا و سیما همچنان ادامه دارد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/245898/فعال-اصولگرا--اهانت-به-دولت-جرم-است
بستن   چاپ