ایران پرسمان
هدف كشورهاى غربى از تبليغ سياست كنترل جمعيت چيست؟
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 5:13:33 PM

 

در سال‏هاى اخير بحث كنترل جمعيت با تبليغ گسترده اين سياست در رسانه‏هاى غربى، اهميت ويژه‏اى يافته است. به‏نظر مى‏رسد مقصد اين تبليغات، بيشتر كشورهاى جهان سومى (به‏خصوص كشورهاى اسلامى) هستند. برخى تحليل‏گران بر اين باورند كه آمريكا به بهانه‏ى پروژه نظم نوين جهانى، همواره پيگير كاهش جمعيت ملل مختلف در خارج از مرزهاى خود بوده است، البته در داخل آمريكا نيز اين برنامه بر روى اقليت‏هاى نژادى همچون سرخ‏پوستان و سياه‏پوستان اجرا شده است. گزارش‏هايى وجود دارد كه نشان مى‏دهد برخى از زنان سرخ‏پوست در اثر برنامه‏هاى واكسيناسيون عقيم شده‏اند.

 آمريكا و متحدانش ادعا مى‏كنند كه عامل اصلى معضلات و مشكلات امروز جهان، افزايش جمعيّت در جهان سوم است و با اشكال مختلف سعى بر كنترل جمعيت اين كشورها دارند، از تبليغات كاهش زاد و ولد و سقط جنين تا عمليات‏هاى بى‏پرده و برنامه‏ريزى‏شده از طريق كشتارهاى بزرگ به بهانه‏هاى مختلف، شيوع‏دادن عوامل بيمارى‏زا و عقيم‏سازى از طريق برنامه‏هاى واكسيناسيون.

 طبق تعريف سازمان بهداشت جهانى اگر در كشورى ميزان گروه سنى بالاى 65 سال بين 4 تا 7 درصد باشد، آن كشور رو به سالمندى، اگر بين 14 تا20 درصد باشد، آن كشور سالمند تلقى مى‏شود و اگر بيش از 20 درصد باشد، آن كشور سالخورده است. هم‏اكنون بيش از 5 ميليون نفر از 77 ميليون نفر جمعيت كشورمان سالمند هستند كه حدود 3/7 درصد جمعيت را تشكيل مى‏دهند. ادامه روند كنونى و با توجه به عدم وجود نيروى انسانى كافى، عملا كشور دست‏خوش تهديدهاى بزرگ امنيتى و اقتصادى خواهد شد. هم‏اكنون ايران يكى از 10 كشورى است كه جمعيت آن به‏سرعت به‏سمت كهنسالى پيش مى‏رود و متاسفانه هنوز هم تبليغ كاهش زادآورى حتى در رسانه‏هاى رسمى و دولتى ادامه دارد.

 اين خطر براى ايران به‏قدرى جدى است كه برژينسكى يكى از سياست‏گذاران كهنه‏كار آمريكايى در مصاحبه‏اى با روزنامه وال استريت ژورنال مى‏گويد: از فكركردن به حمله پيش‏دستانه عليه تاسيسات هسته‏اى ايران اجتناب كنيد و گفتگوها با تهران را حفظ كنيد، بالاتر از همه، بازى طولانى‏مدتى را انجام دهيد، چون زمان و آمارهاى جمعيتى و تغيير نسل در ايران به نفع رژيم كنونى نيست.

 از سوى ديگر هفته‏نامه انگليسى اكونوميست در گزارشى با مطالعه وضعيت زاد و ولد و ميل به ازدواج در كشورهاى مختلف جهان پيش‏بينى كرد كه با تداوم روند كنونى و تغيير تركيب جمعيتى و در صورت عدم اصلاح الگوى بارورى در 83 كشور جهان از جمله ايران، در آينده تعداد كافى دختر براى جايگزينى مادران امروز وجود نخواهد داشت. اكونوميست براى بررسى اين موضوع، مورد هنگ كنگ را مثال زده و با تخمين‏هاى آمارى نتيجه گرفته كه تا 25 نسل ديگر از جمعيت 3 ميليون و هفتصد و پنجاه هزار نفرى اين منطقه تنها 1 زن باقى خواهد ماند.

 چندى پيش در همين زمينه رييس مركز مطالعات جمعيتى آسيا و اقيانوسيه اعلام كرد: اگر روند كاهش نرخ رشد جمعيت به‏همين‏صورت ادامه داشته باشد، رشد جمعيت به صفر مى‏رسد چرا كه وقتى بارورى به زير 1/2 درصد برسد، قطعا بعد از دو نسل با كاهش نرخ رشد جمعيت مواجه هستيم، در چنين وضعيتى رسيدن به رشد نرخ جمعيت صفر را نيز تجربه مى‏كنيم. از اين‏رو لازم است با تجديد نظر درسياست‏هاى جمعيتى كشور و تنظيم قوانين براى افزايش مواليد در خانواده‏ها، اين چالش را مهار كنيم تا به بحرانى جبران ‏ناپذير در آينده تبديل نشود.

 

 


http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/246/هدف-كشورهاى-غربى-از-تبليغ-سياست-كنترل-جمعيت-چيست؟
بستن   چاپ