ایران پرسمان
طالبان: دولت بایدن به توافقنامه قطر پایبند باشد
يکشنبه 5 بهمن 1399 - 11:36:32
ایران پرسمان - تسنیم / درحالیکه دولت جدید آمریکا به بازنگری توافقنامه با طالبان تاکید کرده است، سخنگوی این گروه از بایدن خواست تا به این توافقنامه پایبند باشد.
«محمد نعیم» سخنگوی تیم مذاکره‌کننده طالبان در واکنش به اعلام دولت بایدن برای بررسی توافقنامه قطر گفت که این گروه به همه مفاد توافقنامه متعهد بوده و از آن تخطی نکرده است.
وی با تاکید بر اینکه توافقنامه قطر تنها راه‌حل بحران افغانستان است، افزود: «ما بار دیگر اظهار می‌داریم که اجرای همه بندهای توافقنامه برای همه طرف‌ها بهتر است».
نعیم به «رادیو آزادی» گفت: ما به تعهدات خودمان در توافقنامه ملتزم هستیم و از طرف مقابل هم می‌خواهیم که به تعهدات خویش که پایبند باشد.
«جیک سالیوان» مشاور امنیت آمریکا و «آنتونی بلینکن» سرپرست وزارت خارجه بایدن پیش از این تاکید کرده بود که توافقنامه قطر مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا میزان پایبندی طالبان به توافق مشخص شود.
بلینکن همچنین تاکید کرد که واشنگتن برای جلوگیری از "تجدید حیات تروریسم" در افغانستان باید شماری از نیروها را در این کشور حفظ کند.
«عبدالله خنجانی» معاون وزارت دولت در امور صلح نیز با استقبال از بررسی توافقنامه قطر توسط دولت بایدن گفت که این ارزیابی باید مبتنی بر خواسته‌های مردم افغانستان که پایان فوری خشونت‌ها، رسیدن به یک صلح عادلانه و پایدار در افغانستان است، صورت بگیرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/246055/طالبان--دولت-بایدن-به-توافقنامه-قطر-پایبند-باشد
بستن   چاپ