ایران پرسمان
انتقاد یک اصولگرا از صداوسیما: تبدیل به رسانه جناحی شده است
يکشنبه 5 بهمن 1399 - 11:44:30
ایران پرسمان - ایرنا / یک فعال سیاسی اصولگرا و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ظرف سالهای اخیر از جایگاه رسانه ملی به یک "رسانه جناحی" مبدل شده است.
جواد آرین‌منش روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: این سازمان هم‌اینک با تولید برنامه‌های گوناگون بعضا سیاه‌نما، سریال، فیلم و گفتگوها اقدام به تخریب و اهانت نسبت به مجریان کشور و افرادی می‌کند که در جناح صدا و سیما نیستند. 
وی سخنان به شدت موهن میهمان یکی از برنامه‌های اخیرا پخش شده از تلویزیون را محکوم و بیان کرد: اهانت به شخص و مقام رییس جمهوری که منتخب مردم است آن هم از طریق سازمان صدا و سیما، جرم محرز است و باید با مجرم برخورد صورت گیرد. 
رییس هیات امنا و معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه آرمان رضوی ادامه داد: گرچه تجربه نشان داده بطور معمول چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد اما دلیل رخداد اخیر را ناکارآمدی شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما و عدم تحقق اصل 175 قانون اساسی می‌دانم. 
وی تاکید کرد: ناکارآمدی "شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران" در برخورد با عاملان اهانت به رییس جمهوری در شرایط موجود کاملا مشهود است.
نماینده پیشین اصولگرای مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: این در حالی است که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می‌بایست به عنوان رسانه ملی یکی از ارکان وحدت‌بخش و انسجام‌آور جامعه تلقی می‌شود و عملکردد و جهت فعالیت این رسانه لزوما باید در همین سمت و سو باشد. 
وی افزود: به هر حال بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران اهانت به رییس جمهوری منتخب مردم جرم است لذا می‌بایست حتما با هر فرد و یا افراد مرتکب چنین جرم مشهودی بطور قانونی برخورد شود.
آرین‌منش با دو دوره تجربه نمایندگی مجلس ادامه داد: در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی به دنبال تدوین "قانون نظارت بر صدا و سیما" بودیم اما بخاطر فعالیتهای گسترده مسوولان وقت سازمان صدا و سیما این قانون به سرانجام نرسید و در کلامی دیگر ابتر ماند.
وی گفت: طبیعی است که شورای ناکارآمد فعلی نظارت بر سازمان صدا و سیما که زیر نظر رییس آن سازمان فعالیت می‌کند قادر به اعمال نظارت مناسب نیست.
این فعال سیاسی اصولگرا افزود: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با چنین وضعیتی، در مسیر واقعی خود که آزادی بیان، بی‌طرفی و انسجام‌بخشی در سطح جامعه است، هدایت نمی‌شود. 
"احمد جهان‌بزرگی" که عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی معرفی شده، اخیرا در برنامه‌ زنده تلویزیونی با عنوان "زاویه" از شبکه چهارم سیما مطالبی سخیف، موهن و اتهام‌آمیز را نسبت به رییس جمهوری و برخی مسوولان دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت داد که به پس از نشر سریع و گسترده در فضای مجازی بازتاب یافت، با جریحه‌دار کردن افکار عمومی تاکنون در سطحی وسیع واکنشهای به شدت منفی مردم، مسوولان و جریانهای سیاسی را در پی داشته که با محکوم نمودن این فرد و مسوولان پخش آن از صدا و سیما همچنان ادامه دارد.
نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نیز دیروز در گفتگو با خبرنگار ایرنا اهانت به مقامات کشور و مسوولان دولت را جرم و تخطی از قانون توصیف و بیان کرد: این نوع رفتار موهن نه تنها مغایر با قانون است بلکه هیچ انطباقی با سیاستهای ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ندارد.
حمیدرضا ترقی افزود: مسوولان سازمان صدا و سیما باید پیش از آغاز پخش برنامه‌های زنده تلویزیونی چارچوبهای قانونی را به مصاحبه شوندگان ابلاغ کنند تا مطالب و مواضعشان را در همان چارچوب عنوان کرده و مجبور به عذرخواهی نشوند. 

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/246130/انتقاد-یک-اصولگرا-از-صداوسیما--تبدیل-به-رسانه-جناحی-شده-است
بستن   چاپ