ایران پرسمان
چرا تندروها به دنبال حمايت از عارف هستند؟
يکشنبه 17 شهريور 1392 - 2:01:23 PM
خبرگزاري آريا

اصلاح طلبان مي خواهند دوران دولت يازدهم را به عنوان دوران گذار از اصولگرايي به اصلاح طلبي در نظر بگيرند.

حميدرضا ترقي،عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري آريا درباره احتمال توافق هاشمي و خاتمي براي ورود به انتخابات مجلس دهم و رياست محمدرضا عارف بر قوه مقننه گفت:
به نظر مي رسد با توجه به فتنه سال 88 و رويگرداني بخش قابل توجهي از مردم نسبت به مجريان اصلاح طلب در اين فتنه،عناصر تند و راديکال اين جريان نمي توانند موقعيت مناسبي براي انتخاب شدن در بين مردم داشته باشند بنابراين آنها درصددند اصلاحات را در ايران به صورت نرم و احتمالي پيش ببرند.
وي افزود: تئوريسين هاي اصلاح طلب بر اصلاحات نرم و حرکت در چارچوب نظام تاکيد دارند و معتقدند اين روش بهتر جواب مي دهد و مي تواند راه هموارتري براي حرکت در عرصه سياسي باشد.
اين فعال سياسي اظهار داشت: اصلاح طلبان با تجربه اي که در انتخابات رياست جمهوري يازدهم به دست آوردند تلاش خواهند کرد بيشتر از عناصر معتدل براي بازگشت به قدرت و جذب کردن افکار عمومي مردم استفاده کنند البته اينکه آيا آقاي عارف قادر خواهد بود که چنين حرکتي را انجام دهد به تشخيص مردم بستگي دارد .
وي در ادامه مي افزايد: به نظر مي رسد اصلاح طلبان مي خواهند دوران دولت يازدهم را به عنوان دوران گذار از اصولگرايي به اصلاح طلبي در نظر بگيرند بنابراين اينها تلاش مي کنند اعتدال را به سمت اصلاحات سوق دهند تا زمينه روي کار آمدن اصلاحات در دوره رياست جمهوري دوازدهم فراهم شود.
ترقي ورود عارف به انتخابات مجلس به وسيله بنياد باران را منوط به شرايط دانست و تاکيد کرد:
اين موضوع بستگي به اجازه آقاي روحاني دارد که اصلاح طلبان چگونه از بستر دولت يازدهم براي بازگشت به عرصه سياسي استفاده کنند طبيعتا اگر شرايط به گونه اي باشد که نتوانند با آن نام فعاليت کنند احتمالا به سمت استفاده از تابلوهاي ديگر و معتدل تر خواهند رفت.

 


http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/262/چرا-تندروها-به-دنبال-حمايت-از-عارف-هستند؟
بستن   چاپ