ایران پرسمان
تنبلی جهانگیری یا مقاومت؛ گرانی کار کیست؟
سه شنبه 25 تير 1398 - 15:26:49
ایران پرسمان -
تنبلی جهانگیری یا مقاومت؛ گرانی کار کیست؟
k ٣.١
٠
مشرق / متن پیش رو در مشرق منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
«اسماعیل گرامی‌مقدم»، فعال اصلاح‌طلب و سخنگوی حزب اعتماد ملی طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان امروز نوشته است: «اصلی‌ترین مشکل امروز کشور مسأله معیشت مردم است و همگان آگاهند وضعیت سخت اقتصادی امروز ناشی از تحریم‌های آمریکا است که به سبب تصمیم کلیت نظام برای مقاومت در برابر ظلم اعمال شده است»!
او می‌افزاید: تبعات این تصمیم را نمی‌توان پای دولت مستقر نوشت. بنابراین باید تأکید کرد که سوءاستفاده از این شرایط برای تخریب دولت، خواسته یا ناخواسته به معنی قرار گرفتن در جبهه عاملان تحریم است.
*پیش از این، محمد نعیمی‌پور و بهزاد نبوی هم در صحبت‌هایی، مشکلات و گرانی‌های فعلی کشور را به حمایت ایران از محور مقاومت ربط داده بودند.
این مقصرتراشی‌ها و توجیهات فاقد دلیل اما در حالی است که امروز حتی کودکان دبستانی هم می‌دانند که اگر و فقط اگر دولت محترم و شخص آقای جهانگیری به عنوان معاول اول رئیس‌جمهور، به بحث "نظارت بر قیمت‌ها" ورود کنند؛ عمده نرخ‌های فعلی در بازار کاهش می‌یابد.
به سخن دیگر اینکه اگر مقامات دولتی از باور آدام اسمیتی خود که بصورت رسمی هم آنرا ابراز می‌کنند دست بردارند و اسحاق جهانگیری نیز از موضع رسمی خود مبنی بر اینکه قدرت نظارت بیش از این بر قیمت‌ها نداریم توبه کند! آنگاه بصورتی خیلی ساده قیمت اقلامی مثل گوشت، میوه، لبنیات و ایضاً مسکن کاهش خواهد یافت و در ادامه نیز دکّان این فرافکنی‌ها و ربط دادن مقولات نامتجانس به یکدیگر تعطیل خواهد شد.
نکته اینجاست که ستاد مشترک اصلاح‌طلبان و دولت به هیچ وجه من الوجوه خود را در اوضاعی که خود پدید آورده مقصر نمی‌داند و این روزها برای مبرّی سازی و تطهیر خود حاضر است حتی "افتادن گربه از سر دیوار" را نیز بعنوان مقصّر گرانی معرفی کند...
لازم به اشاره است که اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها هرگز در شب‌های انتخابات به این مقولات اشاره نمی‌کردند.
ضمن اینکه با استدلال آنها مبنی بر تقصیر تصمیم نظام بر گرانی! تمام گفته‌های این افراد در نقد احمدی‌نژاد نیز بی‌هویت خواهد شد!

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/33427/تنبلی-جهانگیری-یا-مقاومت؛-گرانی-کار-کیست؟
بستن   چاپ