ایران پرسمان
افزایش صادرات تسلیحات آلمان در شش ماهه اول سال 2019
سه شنبه 25 تير 1398 - 18:03:54
ایران پرسمان -
افزایش صادرات تسلیحات آلمان در شش ماهه اول سال 2019
٢٥٥
٠
فارس / به رغم انتقادهای فراوان از سیاست صادرات تسلیحاتی آلمان، اطلاعات وزارت اقتصاد این کشور حاکی از بیشتر شدن صدور مجوز برای صادرات سلاح از جمله به کشورهایی است که در جنگ یمن نقش دارند.
صدور مجوز صادرات تسلیحات آلمان در سال جاری در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.
بنابر گزارشی که وزارت اقتصاد آلمان منتشر کرده است، مقامات آلمان با صادرات تسلیحات به ارزش 6.1 میلیارد دلار در طول شش ماه نخست امسال موافقت کرده‌اند و این در حالی است که ارزش کل صادرات تسلیحاتی آلمان پارسال، 5.4 میلیارد دلار بود.
این در حالی است که در ماه مارس 2018، دولت آلمان اعلام کرد که به کشورهای درگیر تنش سلاح صادر نمی‌کند با این حال مصر و امارات متحده عربی به ترتیب دومین و ششمین واردکنندگان تسلیحات از آلمان بودند. به طوری که ارزش خرید‌های تسلیحاتی مصر900 میلیون دلار و امارات هم 232 میلیون دلار ارزیابی شده است و هر دوی این کشورها هم در جنگ یمن حضور فعالانه‌ای دارند.
سلاح‌های ساخت آلمان در جریان جنگ یمن مشاهده شده و دولت آلمان نه ‌تنها تاکنون در این زمینه توضیحی نداده است بلکه «پتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان هم چند ماه پیش از تصمیم دولت این کشور مبنی بر ادامه صادرات تسلیحات به عربستان سعودی دفاع کرد.(جزئیات بیشتر)
ترکیه از دیگر مقاصد صادرات تسلیحات آلمانی است. در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی 184.1 میلیون یورو سلاح آلمانی به ترکیه فروخته شده است. این اطلاعات در پی درخواست «سویم داگدلن» نماینده پارلمان آلمان از حزب چپ در اختیار قرار نمایندگان داده شده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/33497/افزایش-صادرات-تسلیحات-آلمان-در-شش-ماهه-اول-سال-2019
بستن   چاپ