ایران پرسمان
رحیمی: تصمیمات در مورد برجام، تابع تصمیم حاکمیت است نه افراد
سه شنبه 25 تير 1398 - 18:04:07
ایران پرسمان -
رحیمی: تصمیمات در مورد برجام، تابع تصمیم حاکمیت است نه افراد
٢٧٢
١
عصر ایران / علیرضا رحیمی در مورد سرانجام برجام گفت: برجام یک سند معتبر حقوقی است که اولویت اول در این سند، حفظ منافع کشور است. مادامی که منافع ایران در این توافقنامه حفظ شود در برجام خواهد ماند.
این عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با عصرایران با بیان اینکه خروج از برجام در دستور کار جمهوری اسلامی ایران نبوده است اظهار داشت: همواره و در هر شرایطی حفظ منافع ملی برای ما اولویت بوده است، یعنی برجام را با تراز منافع ملی می سنجیم، قاعدتا خروج آمریکا برجام را با یک دست انداز سنگین مواجه کرد و بعد از خروج آمریکا هم مخالفان داخلی و هم مخالفان خارجی امثال سعودی ها و نتانیاهو نگاهشان این بوده است که ایران از برجام خارج شود.
عضو فراکسیون امید بیان کرد: خروج ایران از برجام قاعدتا یک تحول سنگینی هم در حوزه هسته ای ایجاد می کند و هم در مناسبات بین المللی تحول سنگینی رخ می دهد لذا قدم‌هایی که ایران برخواهد داشت قدم‌های هوشمندانه و حساب شده است و قطعا تابع تصمیمات حاکمیت خواهد بود و نه تصمیمات فردی و جناحی .
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مهمترین نگاه ما به برجام این است که پرونده «پی ام دی» کاملا بسته شد و این موضوعی است که از طرف مخالفین برجام در داخل کشور به آن پرداخته نمی شود و حتی دولت نیز نتوانست این موضوع را باز کند که بستن پرونده پی ام دی یعنی بحث انحراف نظامی از فعالیت های هسته ای به صورت کامل و برای همیشه بسته شده است. ضمن اینکه فعالیت هسته‌ای ما متوقف نشد و در یک چارچوب بین المللی قرار گرفت که این یک دستاورد بود که از طرف جامعه بین الملل به رسمیت شناخته شد.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: با برجام ما از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل که شدیدترین برخوردها را به صورت رسمی از طرف جامعه بین الملل علیه کشور ما تجویز می کرد خارج شدیم و این نیز دستاورد دیگر برجام بود که مخالفین نمی خواهند آن را ببینید .

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/33515/رحیمی--تصمیمات-در-مورد-برجام،-تابع-تصمیم-حاکمیت-است-نه-افراد
بستن   چاپ