ایران پرسمان
اعتراف کره جنوبی به زنده بودن مذاکره‌کننده کره شمالی
سه شنبه 25 تير 1398 - 20:19:18
ایران پرسمان -
اعتراف کره جنوبی به زنده بودن مذاکره‌کننده کره شمالی
٣٠١
٠
فارس / یکی از نمایندگان پارلمان کره جنوبی اعتراف کرد که مذاکره‌کننده کره شمالی که چندی پیش یک رسانه کره جنوبی مدعی اعدام وی شده بود، همچنان زنده است.
یکی از قانونگذاران کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) در رد ادعاهای پیشین روزنامه «چوسان ایلبو» چاپ کره جنوبی تأکید کرد که «کیم هیوک چول» نماینده ویژه کره شمالی در امور آمریکا زنده است.
روزنامه «چوسان ایلبو» چاپ کره‌جنوبی، اوایل خردادماه به نقل از منبعی ناشناس مدعی شد، «کیم هیوک چول» نماینده ویژه کره‌شمالی در امور آمریکا و چهار مقام اجرایی وزارت امور خارجه کره‌شمالی ماه مارس سال جاری میلادی، به جرم جاسوسی برای آمریکا در فرودگاه «میریم» پیونگ‌یانگ اعدام شده‌اند.
بنا به گزارش رویترز، در هفته‌های اخیر، گزارشات متناقضی درباره سرنوشت کیم هیوک چول منتشر شده است و «کیم مین کی» یکی از نمایندگان پارلمانی سئول به نقل از داده‌های سازمان اطلاعات کره شمالی اعلام کرد که این نماینده ویژه کره شمالی زنده است.
با اینحال، این نماینده کره جنوبی هیچ‌گونه شفاف‌سازی درباره وضعیت کیم هیوک چول صورت نداد.
چوسان ایلبو همچنین گزارش کرده بود که «کیم یونگ چول» مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای سابق کره شمالی نیز اعدام شده است اما چندی پیش، خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرد که «کیم یونگ چول» مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای سابق کره شمالی، رهبر کره شمالی را در یک نمایش هنری همراهی می‌کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/33561/اعتراف-کره-جنوبی-به-زنده-بودن-مذاکره‌کننده-کره-شمالی
بستن   چاپ