ایران پرسمان
تهیه پایگاه داده جامع مواد شیمیایی مضر برای انسان
دوشنبه 31 تير 1398 - 14:31:18
ایران پرسمان -
تهیه پایگاه داده جامع مواد شیمیایی مضر برای انسان
٤١
٠
مهر / مواد شیمیایی مضر از طریق آفت کش‌ها، محصولات الکتریکی، داروها، مواد پلاستیکی، چسب‌ها، حشره کش‌ها و لوازم آرایشی وارد بدن می‌شوند و در نهایت انسان را به بیماری مبتلا کرده و عمر افراد را کوتاه می‌کنند.
از همین رو، گروهی از دانشمندان هندی یک پایگاه داده جامع مواد شیمیایی خطرناک و مضر را تهیه کرده‌اند که با دخالت در هورمون‌های بدن خسارت متنوعی را به انسان وارد می‌کنند؛ خساراتی که مربوط به رشد، کارکرد متابولیسم، توان باروری، سیستم ایمنی بدن و رفتار اشخاص است.
در این پایگاه داده از وارد کردن صرف اسامی مواد شیمیایی مضر پرهیز و تلاش شده یک کاتالوگ جامع از اطلاعات تحقیقاتی موجود در مورد هر یک از این مواد شیمیایی در اختیار علاقمندان قرار بگیرد. همچنین یافته‌های پژوهش‌های تحقیقاتی در مورد هر ماده شیمیایی به تفصیل بیان شده است.
کاتالوگ مذکور رویکرد میان رشته‌ای دارد و حاوی داده‌های مربوط به بیش از 16 هزار پژوهش علمی در مورد مواد شیمیایی مضر برای انسان است. بر اساس این پژوهش‌ها حدود 686 اختلال هورمونی ناشی از مواد مضر شیمیایی شناسایی شده است. از همین رو اطلاعات گردآوری شده علاوه بر متخصصان می‌تواند برای عموم مردم هم مفید باشد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/36135/تهیه-پایگاه-داده-جامع-مواد-شیمیایی-مضر-برای-انسان
بستن   چاپ