ایران پرسمان
تکذیب گم شدن یک میلیارد یورو
دوشنبه 31 تير 1398 - 18:21:55
ایران پرسمان -
تکذیب گم شدن یک میلیارد یورو 2
٥
٠
صدا و سیما / سخنگوی دولت، ادعای گم شدن یک میلیارد یورو ارز در واردات را تکذیب کرد.
علی ربیعی در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره ادعای گم شدن یک میلیارد یورو در واردات افزود: اصل ماجرا این است که آقای همتی در تاریخ 12 خرداد سال 98 نامه‌ای به رئیس جمهور می‌نویسد و اعلام می‌کند که تخصیص و تأمین ارز در سال‌های اخیر با نرخ‌های ترجیحی و برای برخی کالا‌ها در وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و وزارت صنعت صورت گرفته است.
وی گفت: آقای همتی در این نامه از رئیس جمهور می‌خواهد که اولاً هماهنگی‌های لازم برای سهمیه‌ها و کنترل تقاضا‌ها صورت بگیرد و خواسته دوم ایشان هم این است که پیگیری شود تا با توجه به ارز‌های تخصیص یافته، در بخش واردات کالا نیز تسریع انجام شود.
سخنگوی دولت افزود: بنابر این بحث ما، بحث گم شدن پول نیست و این موضوع که یک میلیارد یورو پول گم شده غلط است، زیرا در نامه لیست تمام شرکت‌ها اعلام شده و باید گفت دولت حتی برای پرداخت یک سنت هم حساسیت به خرج می‌دهد و خواهد داد.
ربیعی با بیان این که درباره ارز تخصیص یافته، کیفیت کالا و چگونگی توزیع پیگیری‌های لازم انجام شده، گفت: البته متأسفانه سوءاستفاده‌هایی صورت می‌گیرد، اما در این نامه آقای واعظی یک یادداشت به آن اضافه کرده و به وزارتخانه‌ها ارسال می‌کند تا به موقع رسیدگی شود.
وی افزود: به مردم اطمینان می‌دهم که اصلاً چنین پولی گم نشده و رقم قابل توجهی از آن به واردات دارو تخصیص داده شده و کالا‌های صنعتی از جمله کاغذ، لاستیک و کالا‌های انسانی و دامی نیز بخشی از این موارد بوده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/36249/تکذیب-گم-شدن-یک-میلیارد-یورو
بستن   چاپ