ایران پرسمان
طرح سنا برای ایجاد محدودیت علیه "آل سعود"
سه شنبه 1 مرداد 1398 - 03:56:08
ایران پرسمان -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

k ١.٦
٠
آخرین خبر / آیا امیران سعودی از ورود به ایالات متحده منع می شوند؟
به گزارش بلومبرگ کنگره آمریکا در حال بررسی طرحی است که افراد خانواده حاکم بر عربستان را هدف قرار داده و محدودیت هایی برای دریافت ویزای ورود به ایالات متحده علیه شان وضع می کند. به گزارش "گروه تحلیل های آخرین خبر " نمایندگان عضو حزب جمهوری در مجلس سنا به دنبال راهی برای تنبیه عربستان سعودی به دلیل کارنامه ضد حقوق بشری اش هستند. این اقدام پس از آن انجام می شود که اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل در یک گزارش، دلایلی را برای تحقیق از ولیعهد عربستان در پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی عرضه داشت.
دونالد ترامپ پیشتر درباره اتهام ها علیه محمد بن سلمان در پرونده قتل خاشقجی گفته بود: "هیچ کس انگشت اتهام را به سمت پادشاه آینده عربستان نگرفته است. من به مدت طولانی با پدرش گفت وگو کردم، آن ها همیشه متحد بزرگی بوده و باعث ایجاد میلیون ها شغل در این کشور [آمریکا] بوده اند."
پیش از این نیز مجلس سنا در 20 ژوئن 2019 بر سر گزارش هایی درباره نقض قوانین بین المللی توسط ائتلاف نظامی به رهبری عربستان در یمن به لایحه توقف فروش تسلیحات به پادشاهی عربستان رای مثبت داده بود. ترامپ با این طرح مخالفت کرد و وعده داد که از وتو برای جلوگیری از قانونی شدن آن استفاده کند.
آیا کنگره حاکمان عربستان را تنبیه کرده و مانع از ورودشان به ایالات متحده خواهد شد؟

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/36408/طرح-سنا-برای-ایجاد-محدودیت-علیه-"آل-سعود"
بستن   چاپ