ایران پرسمان
سرمقاله اعتماد/ در اهمیتِ امنیت
سه شنبه 1 مرداد 1398 - 13:51:58
ایران پرسمان -
سرمقاله اعتماد/ در اهمیتِ امنیت
٣٨
٠
اعتماد / « در اهمیتِ امنیت » عنوان سرمقاله روزنامه اعتماد به قلم قاسم میرزایی‌نیکو است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
وزارت اطلاعات روز گذشته از بازداشت 17 جاسوس مرتبط با سازمان اطلاعاتی ایالات متحده خبر داده و این درحالی است که اقدامات صورت‌گرفته در راستای دستگیری این شبکه جاسوسی، مسبوق به سابقه است و به هیچ عنوان، این نخستین‌بار نیست که شاهد چنین دستاوردهای اطلاعاتی و امنیتی از سوی مجموعه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی هستیم. به‌ویژه در دوره اخیر و از زمانی که آقای علوی، همکارانی توانمند و مجرب را در بخش‌های مختلف، به‌ویژه بخش ضدجاسوسی واجا انتخاب کرده، موفق به انجام ماموریت‌هایی پیچیده و دشوار شده است. این درحالی است که اساسا بخش ضد جاسوسی وزارت اطلاعات، بخشی توانمند و کاردان و دارای نیروهایی دلسوز و متخصص است و همیشه هم چنین بوده، چنانچه در گذشته‌های دور نیز شاهد این توان اطلاعاتی و عملیاتی این حوزه بوده‌ایم. در این میان اما نکته‌ای که بد نیست به آن اشاره‌ای داشته باشیم، بی‌توجهی‌هایی است که بعضا نسبت به نظرات کارشناسی بخش ضدجاسوسی وزارت اطلاعات و دیگر زیرمجموعه‌های این وزارتخانه صورت می‌گیرد و هنگامی که نظرات کارشناسی که ازسوی این وزارتخانه عنوان می‌شود، در برخی موارد مرجع تصمیمات قرار نمی‌گیرد؛ رویکردی نادرست که در سال‌های اخیر نمونه‌های آن را در بحث بازداشتی‌های محیط‌زیستی و بعضی بازداشت‌های دیگر و همچنین موضوع نمایش فیلمی با محور دوتابعیتی‌ها در صحن علنی مجلس و ازجانب یکی از نمایندگان اصولگرا شاهد بودیم. جالب آنکه این مورد آخر در خصوص پخش فیلم محرمانه مربوط به دوتابعیتی‌ها، حتی در همین نشست بعدازظهر دیروز مجلس نیز سوژه بحث نمایندگان قرار گرفت و در جریان طرح سوال 26 نماینده عمدتا اصلاح‌طلب از وزیر دفاع مورد پرسش قرار گرفت که چرا شاهد این بی‌توجهی به نظرات کارشناسی وزارت اطلاعات هستیم. هرچند به هر حال امیدواریم در آینده شاهد این رویه‌ها نباشیم و همین اقدام مهم دیروز وزارت اطلاعات، به عنوان سندی جهت توجه دوچندان به نظرات کارشناسی این دستگاه اطلاعاتی- امنیتی مورد توجه همه عزیزان قرار بگیرد و همه بدون جانبداری و حب و بغض به آن توجه کنند. فارغ از این مباحث اما نکته‌ای که باید بر آن تاکید کنم، مظلومیت نیروهای اطلاعاتی کشور است؛ کسانی که حتی نمی‌توانند از جزییات کار خود با نزدیک‌ترین و صمیمی‌ترین دوستان و اعضای خانواده‌شان صحبت کنند.
فراموش نکنیم ارج و اعتبار خدمات کسانی که بدون نام و نشان پای کار می‌آیند، به ‌مراتب بیش از دیگرانی است که هر نحوی، فعالیت‌شان آشکار و علنی است و تلاش این عزیزان همواره حفظ امنیت کشور و منافع ملت است. فراموش نکنیم امنیت امروز ما بی‌شک مرهون زحمات و تلاش‌های این سربازان گمنام بوده و لازم است که با نگاهی مثبت و توام با قدردانی به این تلاش‌ها نگاه کنیم. در این میان، باید توجه داشته باشیم که امروز کشور درگیر جنگی همه‌جانبه است و دشمنان بر مسائل هسته‌ای، اقتصادی، امنیتی و دفاعی ما انگشت تاکید گذاشته‌اند؛ نکته‌ای که اهمیت کارِ وزارت اطلاعات و سربازان گمنام را دوچندان ساخته و می‌سازد، به‌ویژه وقتی که به تاثیرات این اقدام مهم امنیتی و اطلاعاتی در مناسبات فعلی حاکم بر روابط ایران و امریکا توجه داشته باشیم.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/36426/سرمقاله-اعتماد--در-اهمیتِ-امنیت
بستن   چاپ